50 éve kezdtünk el berregtetni a kávédarálókat a közértek pultjain - Biztosan emlékszel te is!

Az OMNIA 1968-ban került a piacra Magyarország elsőszámú kávéjaként, mely alapjaiban változtatta meg a hazai kávéfogyasztási szokásokat. 

Hazai kávéfogyasztási szokásainkkal kapcsolatban megannyi kutatás készült az évek során.

Meglepő eredmény például, hogy 2017-ben a háztartások mintegy 91%-a már rendszeresen vásárolt és fogyasztott kávét , a vásárlók 41%-a pedig rögvest ébredés után, a reggeli órákban szokta meginni az első erős feketéjét, s a megkérdezettek 46%-a még mindig a kotyogós kávéfőzőre esküszik.

Bauer Sándor - 1968 / Fortepan

1968-ban került a polcokra az elegáns ezüstös csomagolású kávé, melynek fogyasztói ismertsége mind a mai napig az elsők között van. A csemege jellegű élelmiszerboltok kávédarálók fülsiketítő zajától lettek hangosak.

A legelső OMNIA blend megalkotásához a Műegyetem segítségét kérték, ahol 50-féle keverési arányt próbáltak ki, mielőtt megalkották az „Omnia blend”-et.

A ’60-as évek végén egyre szélesebb körben elterjedő kávé nemcsak az otthonok és családi összejövetelek alapvető kelléke lett: sorra nyitottak OMNIA kávészalonok. Eszpresszó illat töltötte be a Rákóczi utat, a Vígszínház környékét is.

Bauer Sándor - 1969 / Fortepan

Eltelt azóta 50 év, mely a márka életében is több ponton változást jelentett. A csomagolás többször változott, külalakja az aktuális trendekhez igazodott. Az 1991-es privatizáció után a kávébab figurát lecserélték a holland Douwe Egberts emblémájára, a fríz hölgyre; a kommunikációs üzenet pedig a 2000-es évek elejétől az együtt töltött pillanatokra, az otthonra és a családra fókuszált.

Az Omnia jelenlegi kínálata

Az OMNIA a reklámiparban is otthagyta védjegyét: a cég készítette el az első fényreklámot Magyarországon.

A kávémárka április végén egy Születésnapi Aromazsúr keretében a foodstylist Góg Angéla és Lipovszky Csenge, illatesztéta segítségével idézte vissza az elmúlt 50 év meghatározó illatjegyeit és ízvilágát. A formabontó, interaktív előadáson Angéla és Csenge bizonyította, hogy az illatok, aromák segítségével vagyunk képesek a lehető legpontosabban felidézni egy-egy kedves emléket vagy korszakot.

Ezt olvastad az ízHUSZÁR magazinon?

Ilyen az igazi macskakaja - te beleharaptál?

Hirdetés

Támogatott tartalom

Társasházi pályázat három egyszerű lépésben

Május 31-ig küldhetitek el ötleteiteket az OTP Bank Társasházi Pályázatára. A határidő közeleg, de megéri sietni, hiszen 15 társasházi közösség nyerhet összesen 30 millió forint vissza nem térítendő támogatást.

Hirdetés

Támogatott tartalom

A Budafoki élesztővel húsvétkor is élmény a sütés

Mi jut eszünkbe, ha a Budafoki élesztőre gondolunk? Generációk óta a magyar háztartások elengedhetetlen kelléke! Használatával sütéskor különleges lehetőségek sora nyílik meg előttünk. Ám mindenki számára talán a legszebb, semmihez sem hasonlítható élmény, amikor a vele készült friss kalács illata betölti otthonunkat, azonnal meghitt hangulatot teremtve a közelgő húsvét idején is. Nekünk ezek az első gondolataink a Budafoki élesztő kapcsán, amelynek neve az idő előrehaladtával összefonódott a magyar konyhával.

Címlapról ajánljuk

További cikkek