Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

11 igen idegesítő dolog, amit egy étteremben átélhetsz - neked mitől pattan el az agyad?

Nem akarunk senkit megsérteni, de összeszedtünk pár tipikus, közhelyesen idegesítő dolgot, amit egy étteremben átélhetünk...

Étterembe járni kicsit mindenki szeret – azért megvan a varázsa rendesen, ha elénk rakják a megkívánt ételt, és nem nekünk kell vásárolni, főzni, melózni vele, hanem csak úgy vagyunk, és kiszolgáltatjuk magunkat. De azért van pár hátulütő, nyilván: az alap, hogy drágább, aztán meg hogy kevés a jó étterem, főleg ár/érték arányban, és ott van az idegen helyen evés és a másoktól (szakácstól, pincérektől) függés minden további idegesítő vonása. Ezek azok. Szerintünk:

1. Amikor már az ajtóban úgy néznek rád, mint aki hibát követ el, hogy bement hozzájuk

Ez mondjuk nem csak az éttermekre igaz – de tényleg, miért kell úgy nézni már az ajtóban, hogy azt érezd, jobb lett volna, ha meg sem születsz? Éhes vagyok, és nálad szeretnék pénzt költeni.

2. A túlbuzgó pincér

Állandóan jelen van, kérdez, ha véletlen ránézel, mert a wc-t keresed, már oda is ugrik melléd, hogy minden rendben van-e. Picit zavarba ejtő tud lenni, de még mindig jobb, mint a...

3. Flegma pincér

...a másik véglet. Nem nagyon akar odajönni, flegma, nem mosolyog, nem kedves, türelmetlen veled, és általában – láthatóan – utálja a vendégeket és az életét.

4. Túl hangos zene

Vagy a teljesen oda nem illő zene. Mondjuk mulatós techno az elegáns olasz étteremben, vagy még rosszabb, az igénytelenség egyik csúcsa: RÁDIÓ! 

5. Rugalmatlanság a rendelésnél – lekezelő felszolgáló

Hacsak nem Michelin-csillagos nívójú étteremben vagyunk, hadd változtassunk az étlapon egymás mellé rendelt ételeken, ha az nem túl bonyolult. Mondjuk más köretet vagy kenyeret kérni mellé – bár lehet, hogy hivatalosan nem illik hozzá – , nem bűn, azt hiszem.

6. Hideg leves

Ne legyen hideg a leves – vagy bármi – , mire elér a szánkig. 

7. Nincs csapvíz

De van. Ha nagy ritkán azt kér egy kedves vendég, kibírható a történet. Mint ahogy a „nincs limonádé” nevezetű mondat is megkérdőjelezhető. Víz meg citrom csak akad. Egy jó étteremben illik a (nyilván nem ritkán valóban idegesítő) vendéghez igazodni, sajnos. Utána persze lehet anyázni.

8. Fizetéskor kajtatni kell a pincért

Nemrég mesélte egy ismerősöm, hogy több mint fél órás várakozás és kétszeri számlaigénylés után felálltak (egy strandbüféből), és távoztak. Egyszerűen nem jött ki senki, hogy elkérje a pénzt. Tudjuk, csúnya dolog, de valahol tényleg elég framuci, ha nem akarják, hogy fizessünk.

8. Amikor a 10%-os szervízdíj automatikus felszámolása csak a végén derül ki

Az étlapon annyira kisbetűvel van feltüntetve, hogy a megadott árra automatikusan ráugrik még 10%, hogy tuti nem veszed észre, csak a végszámla kézhez kapásakor. Amihez ugye legtöbben még a jattot is hozzácsapjuk. 

9. Kérés ellenére is van benne allergén

Húsmentest kérsz, de sonkát találsz, mogyorómentest kérsz, mégis ráharapsz, nem bírod a tojást, de látod, hogy ott virít. Tudjuk, a háklis/allergiás/vega vendég a legidegesítőbb, de hát na, ilyen kort élünk. Valamiben meg kell halni mondása.

10. Szar a kaja – és nem mered visszaküldeni

...mert érzed, hogy biztos, hogy nem lehet neked igazad. Vagy ha ki is cserélik, nem mersz többé beleenni abba, amit visszahoznak.
 

11. Elviszi a még nem befejezett italod/ételed

Még szippantanád az utolsó kortyokat, de elkapja a poharad, vagy elemeli a fejed felett a tányérod, holott rajta volt még a három kedvenc, fél órája tartogatott sültkrumplid.
 

Van még valami, ami téged bosszant? Írd meg kommentben!

...és ezeket láttad már?

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!