Mi készüljön a tonhalkonzervből?

A tonhal jellegzetessége, hogy sokan szeretik, mert nagyon finom, így könnyen elfogy egy-egy étkezés alkalmával. De milyet vegyünk, mit készítsünk belőle? Sárdi Dani tippjei következnek.

Tonhalkonzerv mindig legyen otthon. Ha nincsen, nem tudunk tonhalkrémet, - salátát, tonhalas spagettit vagy tonhalas rakott patiszont készíteni. Nagyon finom és egészséges halfajta, de a jelenlegi előrejelzések szerint sajnos már nem sokáig élvezhetjük, hiszen a kihalás szélére sodorhatja a túlhalászás. Szóval igyekezzünk, és tegyünk félre pár tonhalkonzervet az unokáinknak.

Tonhalkonzervből készült receptek itt >>

Amikor vásároljuk, arra figyeljünk, hogy sokfélét árulnak belőle. Mindenképpen azt javaslom, hogy vegyük az olajosat még akkor is, ha a saját levében eltett állítólag egészségesebb (az olívaolajos jobb, finomabb mint a sima olajos).

Tonhalkrém ahány ház, annyi szokás

Kell hozzá: tonhalkonzerv, 20 %-os tejföl, mustár, só, bors, citrom, vöröshagyma. Esetleg: majonéz, kapribogyó, petrezselyem, kukorica.

Elkészítés:

  • Vegyük a konzervet és ne öntsük le a levét, hanem ahogy van, zuttyantsuk be egy keverőtálba. Keverjük össze 1 evőkanál 20%-os tejföllel, egy kis mustárral, sóval, borssal, kevés citrommal és egy fél, apróra vágott vöröshagymával.
  • Ez az alap, ezt lehet még fokozni egy kis majonézzel (ehhez viszont érdemes a halolajat használni), lehet bele tenni kapribogyót, petrezselymet. Szaporíthatjuk továbbá kukoricával.
  • Kínálhatjuk pirítóssal, de salátára is tehetjük dresszing gyanánt, ez esetben célszerűbb, ha kicsit olajosabb, karakteresebb. Fejenként érdemes legalább fél konzervet számítani, mert nagyon finom és csak vita lesz a vége, ha túl keveset készítünk belőle.

Tonhalkonzervből készült receptek itt >>

{ CKÉP = 93579, 4 }

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Egészséges ételek, amelyek nagy mennyiségben ártalmasak lehetnek

Attól, hogy valami egészséges, még nem biztos, hogy nagy mennyiségben is az – ez nagy igazság, és érdemes rá figyelni, ha nem szeretnénk hízni, vagy emésztési problémákkal küzdeni. Az alábbi ételek például, annak ellenére, hogy nagyon jót tesznek a szervezetnek, az ellenkező hatást váltják ki nagyobb mennyiségben.