Kiderült, ezekben a boltokban költjük el a pénzünket a legszívesebben

Egy frissen elkészült felmérés szerint a magyar lakosok sokkal szívesebben költik el a pénzüket az újabb diszkontokban, mint a már régóta ismert hipermarketekben.

A magyarok vásárlási szokásairól most a G7 oldalán jelent megegy jelentés, mely alapján a hazai lakosok legszívesebben három ismert diszkontban, a Penny-ben, az Aldiban és a Lidlben szeretnek vásárolni a nagyobb, régebb óta ismert hipermarketekkel szemben. Az olyan hipermarketek, mint az Interspar, az Auchan vagy a Tesco elveszették eddigi piacvezető szerepüket,mert a három diszkont összesítve megelőzte őket.

Külön érdekesség, hogy csupán csak az utóbbi egy évben látható, hogyan kerekedtek a hipermarketek fölé az előbb felsorolt diszkontok.

Mivel az utóbbi években egyre nő az élelmiszer-kiskereskedelem piaca, nem arról van szó, hogy az Auchan, a Tesco és az Interspar forgalma érdemben esne. A forgalmas helyeken, nagyobb városokban egyre több diszkont nyílik meg, így kimutatható, hogy a legnagyobb növekedést az Aldi érte el, reálértékben szinte megduplázta hazai boltjainak forgalmát.A Lidl 50 százalék feletti reálforgalom-bővülést ért el, a Penny pedig 18-at. A GfK Hungária elemzője szerint a három diszkont részben annak is köszönheti egyre nagyobb népszerűségét, hogy gyorsan reagálnak a vásárlói igényekre. A Penny, az Aldi és a LidlSzélesítették a frissáru-kategóriát és a vega, vegán, laktóz- és gluténmentes termékek körét, az Aldiban például a teljes árukészlet csaknem 6%-a mentes termékekből tevődik össze.

A GfK adatai szerint az elmúlt évben a drogériák forgalma is nőtt, egyre több pénzt hagyunk ugyanis az olyan helyeken, mint a Rossman, a dm és a Müller.

A szakértők szerint a diszkontok számának növekedésejelentős mértékben függ a piac telítettségétől. Az Aldi nemzetközi tapasztalata szerint egy diszkontüzlet körzetében legalább 15-20 ezer fős lakosság szükséges a rentábilis működéshez, ez a szám azonban akár több kisebb település lakosságából is összeadódhat.

Ezeket olvastad már?

via G7

Hirdetés

Támogatott tartalom

A Budafoki élesztővel húsvétkor is élmény a sütés

Mi jut eszünkbe, ha a Budafoki élesztőre gondolunk? Generációk óta a magyar háztartások elengedhetetlen kelléke! Használatával sütéskor különleges lehetőségek sora nyílik meg előttünk. Ám mindenki számára talán a legszebb, semmihez sem hasonlítható élmény, amikor a vele készült friss kalács illata betölti otthonunkat, azonnal meghitt hangulatot teremtve a közelgő húsvét idején is. Nekünk ezek az első gondolataink a Budafoki élesztő kapcsán, amelynek neve az idő előrehaladtával összefonódott a magyar konyhával.

Címlapról ajánljuk

További cikkek