Így kerüld el a cukrot!

A rendszeres cukorfogyasztók körében 10%-kal magasabb a halálozási arány nemtől és kortól függetlenül.

Egy nemrégiben kiadott tanulmány szerint – melyet a Centers for Disease Control and Prevention közölt – , a túl sok édesség miatt jóval magasabb a halálozási arány. Ez talán nem is akkora újdonság, számokra lebontva azonban mégis megdöbbentő.

Ha ez egy kicsit is elgondolkodtat minket, már megérte. Ha letennéd a cukrot, segítünk tájékozódni, hogyan kerülheted el a leghatékonyabban: az még önmagában sajnos kevés, hogy innentől kezdve nem teszel a reggeli kávéba és teába, hiszen a legtöbb boltban kapható félkész/előre gyártott élelmiszer is tartalmaz hozzáadott cukrot.

Pooja Mottle, a The 3-day reset című könyv szerzője éppen ezért a cukrot helyezi a középpontba. Állítása szerint "közismerten nehéz felismerni a cukrot az élelmiszerekben."

Kerüld el ezt az 5 hibát!

1. Semmi édes! Vannak, akik úgy kerülik el, hogy semmilyen édes élelmiszert nem fogyasztanak, de nem biztos, hogy ez a legjobb módja – vallja Mottle. A lényeg az, hogy megtaláljuk azokat az élelmiszereket, amelyek megszüntetik a sóvárgást, de nem finomított cukorral készülnek. Az édes ételek totális megvonása a szervezettől teljesen felesleges – kivéve persze, ha valamilyen betegség ad erre okot.

2. Egyszerű megoldás lehet tehát, hogy szimplán elkerüljük az édességeket, ne gondoljuk azonban, hogy a sósakban hozzáadott formában nincs jelen! Sőt, arra is van példa, hogy több cukrot tartalmaznak, mint egy sima cukorka.

"A tészta szószok, a csirkefalatok, a pácolt húsok, a ketchup vagy például a mandulatej is gyakran tartalmaz hozzáadott cukrot " - mondja Mottl.

Annak érdekében, hogy tényleg elkerüljük a felesleges mennyiségű cukorbevitelt, érdeklődjünk az adott élelmiszerről, illetve figyelmesen olvassuk el az összetevőket.

3. Sokszor megfeledkezünk arról, hogy ilyenkor nemcsak a cukor szót kell keresnünk, hiszen számos más formában is felütheti a fejét. Persze sokunknak nem mindig egyértelmű, hogy mi micsoda – járjunk utána, hogy biztosra menjünk!

Hál’ istennek az egyéb összetevők közül számos felismerhetően cukorra utal, ilyenek a következők: a magas fruktóztartalmú kukoricaszirup, a kukorica mint édesítőszer, a demerara, a cukornád, a gyümölcslé-koncentrátum, a dextróz, a fruktóz, a laktóz és számos egyéb kifejezés, mely 'óz'-ra' végződik.

4. Csökkentsük - lehetőség szerint – minimálisra a feldolgozott élelmiszerek fogyasztását. Nyomjunk egy reset-et a juharszirupnak, a méznek, a finomított és finomítatlan nádcukornak, illetve a kókuszpálma cukornak – próbáljunk tehát minden mesterséges és természetes édesítőszert elkerülni.

5. A cukrot teljesen elhagyni kemény kihívás, és ahogy már említettük, nem feltétlen ez a legjobb megoldás. Tartsunk 3 napos szüneteket! Mottl azt javasolja, hogy elsőre próbáljuk meg elkerülni a hozzáadott cukrot 72 óráig: ez elég hosszú idő ahhoz, hogy „újraállítsa” az ízlelőbimbókat, és hogy megszokjuk a megvonást, az ételek címkéinek ellenőrzését, és hogy felfedezzünk más utakat is édesség iránti vágyakozásunk leküzdésére.

Ennyi idő nem is tűnik olyan vészesnek, igaz? Ha pozitívan, a sikerre koncentrálva indulunk neki ennek az életmódváltásnak, kevesebb eséllyel vallunk majd kudarcot.

"Három nap nem túl hosszú, de bőven elég. Érezni fogod az ételek közötti különbséget és az energiát" - summázza Mottl.

(via: womenhealthmag)

Hozzászólások

witch

A harom nap kihagyas tenyleg nem tunik olyan veszesnek. Hasonlo lehet, mint a so elhagyasa, peldaul paprikanal vagy paradicsomnal, azoknak is nagyon jo ize van csak ugy "magukban", foleg, ha szezonja van.

Nensy

Én nem értem mi az oka ennek a hisztériás "távozz cukor", "távozz zsír, olajok"... meg már ki tudja mi. És én joggal mondhatom, mert kb, 2 éve 95 %-ban xillittel sütök, kókuszzsírral f?zök. És ezt megel?z?en is odafigyeltem, csak még nem ismertem ezeket a termékeket. Nem érzem jobban magam, és nem vagyok engergiabomba. Egyszer?en csak az alakomat próbálom meg?rizni. De... hozzáteszem, ha ugyanilyen önmegtartóztató életet élnék és fél kanál cukrot tennék a reggeli kávémba a fél kanál xillit vagy méz helyett, szerinem nem lennék kövérebb. Imádom ezt az olvassunk utána, meg nézzük meg az összetev?ket. (Ezt olyan régen el szeretném már mondani! ) Aha!!! Ha látni lehetne. Mert, hogy olyan apró bet?vel van, hogy akinek tökéletes a szeme sem tudja elolvasni. Meg aztán marhára van rá ám id? a délutáni gyorsan vásároljunk be rohanásban. Jaj hagyjuk már ezeket az álszent dolgokat! És ha valaki én aztán igazán odafigyelek mit eszek és eszik a családom. Azt gondolom, hogy a mértékletesség mindennek a mozgatórugója. Mindennek. Az evésnek, az ivásnak, és annak is hogyan éljük az életünket! Tegnap Dakota írását felüdülés volt olvasni.

Finimini

Miközben valaki azon er?lködik, hogy kevés vagy éppen semmilyen cukrot ne vigyen be a szervezetébe (mert ugye nem akar meghalni id? el?tt), nem is gondol arra, hogy mennyi ártalmas anyagot, mérgeket fogyaszt, amir?l nem tud. Lásd: az élelmiszerb?nözés....cikket - de jó, hogy egyid?ben jelent meg a két cikk!

ma.il

sztem meg a halálozási arány 100% nemt?l és kortól ill. cukorfogyasztási szokásoktól függetlenül. mert az élet már csak ilyen. a végén meghalunk. javasolnám a lead még egyszeri és figyelmes elolvasását :) utána pedig átfogalmazását.

Törölt felhasználó

Igen Witch Nem Veszélyes Ha Elkerüljük A Cukrot Ez Igaz!

witch

Ja, en arra gondoltam, hogy harom napig nem enni cukrot es meglatjuk, hogy van-e valtozas? Peldaul tobb energiank lesz vagy az etelek izet jobban erezzuk. De ennek lottek, mert tegnap a parom haza allitott egy szatyor sutemennyel. :o)

Címlapról ajánljuk

További cikkek