Lássuk, miről mond le a legtöbb magyar a drágulás miatt

Nincs ember az országban, aki ne érezné a naponta egyre intenzívebb infláció hatásait a saját bőrén, a boltokban, a pénztárcáján. Vajon miben változtat a szokásainkat illetően ez a drágulás? Miről mondanak le először?

Több fronton is változás elé néznek a vásárlói szokásaink az őrületes infláció miatt. A spórolás csak az első lépcsőfok, egyedi, szubjektív megszorítások is várnak mindenkire a saját háztartásában.

Vajon mi miről mondanánk le először?

Az EY 18 ezer fős nemzetközi felmérése* alapján elmondható, hogy a vásárlók körében a termékek házhoz szállíttatása lehet az első áldozat, de az olcsóbb, saját márkás termékek is feljövőben vannak – írja a Napi.hu

Vajon lesz pénzünk az alapélelmiszereken kívül másra?

A megkérdezettek harmada attól fél, hogy a fenti kérdésre sajnos nem a válasz, és a legszükségesebbeken kívül nem tud majd mást megvenni magának vagy a családjának.

Hogyan spórolunk?

  • a megkérdezettek közel 50%-a a bevált, márkás termékek helyett olcsóbbat választ
  • 42% kevesebbet költ kikapcsolódásra
  • 35% pedig nem szállíttat házhoz annyit

Az áruházak, cégek sincsenek könnyű helyzetben, mert a vevőiket ebben a megszorításokkal teli helyzetben sem akarják elveszteni – mondta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője.

Egyre tudatosabban élünk:

  • a vevők 87%-a figyel arra, hogy ne pazaroljon élelmiszert
  • 85%-uk kifejezetten próbálja visszaszorítani az energiapazarlást
  • 64%-nak már nem fontos, hogy a divatot, a trendeket kövesse
  • 69% már inkább megjavíttatja a tárgyait, mint hogy eldobja őket
  • 36% (azaz minden harmadik ember) egyre gyakrabban választja a használt cikkeket.
  • A negyedéves Future Consumer Index tizedik kiadása május 18. és június 7. között készült 18 ezer fogyasztó részvételével.

Még több aktualitás itt:

Címlapról ajánljuk