Ezekkel a trükkökkel vesznek rá a boltok, hogy több pénzt költs náluk

Az elmúlt évtizedek során megannyi áruháznak sikerült saját trükköket kitalálnia annak érdekében, hogy a vásárlók még több pénzt költsenek el a bevásárláskor. Mi mindennel manipulálnak minket a boltok? Most kiderül!

Kellemes vagy éppen nagyon pörgős zene, kevés ablak, mesterséges fények, hatalmas, piros betűkkel feltüntetett akciók, hangos járólapok – nem is gondolnánk, de ezek a dolgok mind hozzájárulnak ahhoz, hogy pénzt költsünk bevásárláskor, lehetőleg minél többet. Íme az áruházak és a szupermarketek piszkos kis elménkre és pénztárcánkra ható trükkjei.

Csak egy tejre akartál beugrani, de végül teli kosárral jöttél ki a boltból?

Kő járólap

Minél hangosabban zötyög a bevásárlókocsi a kő járólapon, annál lassabban kezdünk el járni a sorok között (hogy ne halljuk a monoton, fülsértő zörgést), így a szemünk és az agyunk lassabban fogja pásztázni a polcokon sorakozó termékeket, mi pedig többet fogunk vásárolni, ha csak nem vagyunk nagyon önmegtartóztatóak.

Kosár VS. bevásárlókocsi

Éppen csak beugranál valamiért a szupermarketbe, de csak bevásárlókocsi van a bejáratnál? Mi azt ajánljuk, inkább keress valamelyik pénztárnál egy kosarat, ha ugyanis csak pár dolog kell, az is elég lesz, bevásárlókocsival viszont könnyebben bele eshetsz abba a hibába, hogy mindenféle szükségtelen terméket összegyűjtesz.

Nincs ablak

Vajon miért nincsenek ablakok a legtöbb áruházban? Azért, hogy ne érzékeljük az idő múlását, és hogy ne vonja el semmi a figyelmünket a vásárlásról. Trükkös, ugye? Persze praktikus, nem manipulatív okai is vannak annak miért nincsenek ablakok: a fény könnyen fakóvá teheti a csomagolásokat, az erős fény pedig a minőségben is kárt tehet.

Szemellenzőt fel!

Te is észrevetted már, hogy az olyan alapvető termékek, mint a pékáru, a hús vagy a tejtermékek mindig a bolt hátuljában találhatóak meg? Hol máshol lennének, hiszen így végig kell menned a sorokon, ellenállni pedig nem könnyű a hosszú úton. Mit lehet tenni annak érdekében, hogy ne ess kísértésbe, míg eljutsz a kenyérig? Célirányosan, magabiztosan utat törni előre, más lehetőség sajnos nem igazán van.

AKCIÓ!

Az akciós termékeket a boltok általában színes, figyelemfelhívó címkékkel vagy táblákkal hirdetik, a legtöbbször már rögtön a bejáratnál vagy a sorok elején, a vásárló pedig rögtön beteszi az olcsónak tűnő terméket a kosarába anélkül, hogy megnézné, mennyibe kerül a többi hasonló termék. Jó eséllyel az akciós áru nem a legolcsóbb, és egy kicsit jobban szétnézve találunk hasonló, de valamivel olcsóbb árut is.

Zene

Jó kis retró slágerek, kellemes muzsika szól bevásárlás közben? Naná, hogy így többet időzünk az üzletben. Nagyobb forgalom esetén sokszor kapcsolnak a boltok gyorsabb zenére annak érdekében, hogy a vásárlók is pörgősebb tempóban haladjanak.

Az utolsó löket

Nasik, üdítők, rágók, apró játékok - a kassza mellé szinte mindent odaraknak, amire ráharaphat a vásárló vagy annak csemetéje, várakozás közben ugyanis úgy is elidőzik a szemünk a színes édességek csomagolásain. Nem mellesleg az a néhány édesség- és üdítőmárka rengeteg pénzt fizet azért, hogy termékeik kikerülhetetlen helyre kerüljenek, mi pedig, mint légy a cukros papírra, sokszor ráharapunk ezekre a finomságokra.

A papírzacskó

A pékárus pultoknál egyaránt találunk műanyagzacskókat és papírzacskókat is. Utóbbi bár környezetkímélő, a kenyerek, zsemlék, kiflik és csigák sokkal hamarabb kezdenek el megkeményedni, így persze, hogy két napon belül megint a boltban kötünk ki.

Nézz le!

A szupermarketek általában szemmagasságba rakják azokat a termékeket, amelyek a drágább árkategóriába tartoznak, a vásárlók ugyanis nem mindig nézik meg a lejjebb lévő polcok portékáját. Nézz le, sok esetben ugyanis hasonló minőségű, mégis olcsóbb termékkel találkozhatunk a "földszinten"!


Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Forrásunk volt.

Címlapról ajánljuk

További cikkek