Ez lesz az akciós újságok sorsa a magyar bolthálózatokban

Szeretjük, mert segíti az információáramlást és hasznos? Vagy utáljuk, mert szemetel, nem fenntartható és felesleges? Ezt gondolják ma a nagyobb magyar áruházláncok az akciós újságokról.

Nyomtatott akciós újságok ide vagy oda, egy biztos: az üzletek egyre inkább próbálják az online katalógusok felé terelni vásárlóikat, annak ellenére, hogy egyelőre a papíralapú újságokhoz is ragaszkodnak – írja a Pénzcentrum.

Tény, hogy a kiadott példányszámok csökkenek, így például az Obi (látszólag) hirtelen döntéstől vezérelve kivezette nyomtatott katalógusát – mint mondja, Nyugat-Európában ez már trendnek számít. Magyarországon még koránt sincs ez így, de kis lépésekben mi is efelé haladunk.

A magyarok még mindig szeretik

Az akciós újságok nálunk még mindig kedveltnek számítanak, kiadásuk viszont az elszállt papírárak illetve nyomdaköltségek miatt is igen költséges, fenntarthatósági szempontból pedig szintén nem túl nyerő ötlet a heti több milliós példányszám.

Vajon mit lépnek a magyar bolthálózatok?

Spar

A lánc kutatásaiból az látszik, hogy a nyomtatott szórólapok továbbra is igen népszerűek a vásárlók körében, sokszor az üzletekbe is magukkal viszik a bevásárláshoz, de az akciós újságok online verzióit is egyre többen használják.

A Spar vezetősége szerint az országban a digitális érettség még mindig nem megfelelő szintű, de támogatják a költséghatékonyabb és fenntarthatóbb törekvéseket.

Auchan

A vállalat kiemelt stratégiai eleme a fenntarthatóság, amelynek része a karbonlábnyom csökkentése, ezért évről évre egyre kevesebb újságot adnak ki, ami évente mintegy 10-20 százalékos csökkenést jelent.

Lidl

A Lidl szerint a vásárlóik a papír alapú szórólapot továbbra is fontosnak tartják, éppen ezért, az online felület folyamatos erősítése mellett a vásárlói igények maximális kiszolgálása érdekében jelenleg nem tervezik a nyomtatott szórólap kivezetését.

Aldi

Az Aldi elmondta, vezetősége a teljeskörűségben hisz, azaz online csatornáira és szórólapjaira is támaszkodik, de folyamatosan nyomon követve a vásárlói igényeket vizsgálják a szóróanyagok terjesztésének új megoldásait és a fenntarthatósági szempontok figyelembe vétele mellett törekszenek a vásárlói igények maradéktalan kielégítésére.

Tesco

Folyamatosan nyomon követve a vásárlói visszajelzéseket, dolgoznak a digitalizáción. Céljuk, hogy az akciós újság esetén is egyre több vásárló részesítse előnyben a digitális verziót.


Hírek, újdonságok, érdekességek:

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Így gondozzuk helyesen az aloe verát

Az aloe vera egy igen sokoldalú növény, amit mind a gyógyászatban, mind a szépségápolásban már hosszú évszázadok óta használnak. De hogyan tarthatjuk életben a négy fal között, hogy mi is élvezhessük az előnyeit anélkül, hogy boltba vagy drogériába kellene rohannunk a belőle készült termékekekért?