6 halsütő, ahol ropogós, és nem túl olajos HEKKET kapunk

Hekket kisvendéglőkben és éttermekben is készítenek, de igazi népi kedvenc a vízparti büféknek és egyszerű étkezdéknek köszönhetően lett. Érdemes feljegyezni magunknak, hogy hol működnek a legjobb sütödék, és ha a környéken járunk, nyaralunk vagy kirándulunk, máris van egy tuti hely a tarsolyunkban. Íme.

Egyik nyári cikkünkben hat legendás helyet ajánlottunk, ahol jól elkészített hekket ehetünk, de természetesen jóval több remek halsütöde vár országszerte. Felmerülhet a kérdés, hogy mitől lehet jó vagy rossz ez az egyszerű büféétel?

A hekk elkészítésének is megvannak a maga típushibái

Az egyenesen kétségbeejtő, de sajnos rendre előfordul, hogy a fagyasztott állapotban Magyarországra érkező hal a sütés után a papírtálcán szervírozva is belül nyersnek vagy egyenesen fagyosnak bizonyul. A túl nagy darab halakkal szokott ez megtörténni, ebben a műfajban ideális a közepes méretű hal. További csalódásra adhat okot, ha a paprikás bunda túl van sütve, így túl kemény a bunda, vagy megkeseredik rajta a pirospaprika.

Még gyakoribb, hogy jól megszívja magát olajjal, így nem a finom fehér halhús dominál, hanem az elnehezített köntös.

Sok helyen kapjuk továbbá íztelenül ezt a halat, pedig egy jól eltalált paprikás, ropogós bundával igazán jóleső nyárias étel.

Lássuk a hekkezőket!

• Ilyen egy igazi partibusz: Dunaparty megálló

Nem minden a Római-part hekk-kérdésben: Újbudán, az albertfalvai Duna-parton is találunk igazi közönségkedvencet. Már messziről látni fogjuk, hogy jó helyen járunk, egy kiszuperált piros emeletes busz ugyanis maga a vendéglátóhely. Igazi kis kultúrkavalkád: a busz vélhetően Londonból, a hekk az Északi-tengerből, a vendégek legtöbbje pedig Tétényből, Budafokról, Újbudáról, Csepelről érkezik. A hekkhez itt kérhetünk rendhagyó módon tzatzikit és édesburgonyát is, de a lángos, töltött lángos, minilángos, édes lángos szekció is megér egy misét!

Dunaparty megálló / forrás

Dunaparty megálló

Budapest 1117, Hunyadi János út 162.

• Tisztelet a Római-partnak: Halterasz

A pesti ember hekkezőparadicsoma a III. kerületi Római-part, ez nem vitás. Itt már akkor virágzott a streetfood-élet, amikor még nem is ismertük a street food kifejezést. Ennek megfelelően sok a retró hely a Rómain, ahol tudvalevőleg nem mindig győz a minőség. A Halterasz azonban nem érdemtelenül viseli a 4,9-es Facebook-pontszámot és a 4,7-es Google-értékelést. Egy faburkolatú, méretes büfékocsi és körülötte a murvával leszórt, alacsony fakerítéssel körbekerített kis szabadtéri rész maga a Halterasz. A sörpadokon a hekken kívül további jóféle halakat fogyaszthatunk, pisztrángot, süllőt és keszeget is az édesvizekből. Bár Halterasz, házi kolbászt, bajor virslit, flekkent, csirkecombot is sütnek itt.

Halterasz / forrás

Halterasz

Budapest III. kerület, Kossuth Lajos üdülőpart 131-133.

• Halörömök a győri Süllőházban

Egy fílinges amerikai filmben is el tudnánk képzelni ezt a helyszínt: a csupaablak kis csehó oldala kékre festve, retró fehér függönykékkel, színesen világító OPEN felirattal. Így is kell ezt csinálni: csak semmi cicoma, semmi sallang, a halakat viszont híresen jól készítik. Harcsa- és pontyhalászlevet is kérhetünk (belsőséggel), és a süllőn, pisztrángon, fogason, rántott pontypatkón és a többieken kívül ecetes halat is kérhetünk, a jó öreg pontyból. Nem sok helyen kapható! A hekknek is mesterei.

Süllőház Halsütöde-Fogas Büfé / forrás

Süllőház Halsütöde-Fogas Büfé

Győr, Szent Imre út 107.

• A legendás diósdi halsütő

Mit is kell hozzáfűznünk ilyen név mellett? Akár a környéken van dolgunk, akár Balatonra vagy onnan hazafelé tartunk, íme, egy ugyancsak ajánlott kitérő. Bár kérhető tengeri apróhal (szintén remek!), süllő, pisztráng, afrikai harcsa is, egy igazi hekk-Mekkában járunk. Kíváncsiak lennénk a panírreceptjükre, ugyanis különösen ropogós és nem nehéz a hekk panírja, mindehhez jófej kiszolgálás társul. Minden település és fővárosi kerület elbírna egy ilyen halsütőt!

A legendás diósdi halsütő / forrás

A legendás diósdi halsütő

Diósd, Balatoni út 8.

• A legjobb panír díjat megnyerte: Adri Büfé

Saját weboldala, Facebook-oldala vagy Instagramja sincsen az esztergomi Adri Büfének, pontosabban létrehoztak neki egy oldalt, de nem vendéglátóhelyként, hanem személyként, így tehát ismerősnek jelölni lehet. A halkedvelők körében márpedig híre van Adri büféjének, mi pedig már ennyiből láthatjuk, hogy ez nem egy felhype-olt marketinglufi. Sokan életük legjobb hekkjét vélik itt felfedezni, a panír rendhagyó módon nem paprikás (szezámmagos-mézes, sörös-köményes), külön említást érdemel a káposztasaláta. 100% retró hely, ahol kutyussal és papagájokkal is várnak, kint pedig bőven van asztal leülni a napernyők alá, és élvezni a nem mindennapi környezetet.

Adri Büfé

Esztergom,  Visegrádi út 250.

• Mesehelyen remek hekk: Malomvölgy Büfé

A Malomvölgy Büfét akkor is érdemes felkeresnünk, ha nem a Nagy-Gerecsén túrázunk vagy az Agostyáni Arborétumban kirándulunk. Tardoson járva egyébként is elgondolkodik a városi ember, hogy miért nem egy ilyen meseszép helyen is lakik? A település melletti büfét a minden közhely nélkül festői Malomvölgyben találjuk, a frissen sült ételt pedig a kis büféfaház melletti fapadokon falatozhatjuk el. Specialitásuk a hekk kovászos uborkával, jó étvágyat!

Malomvölgy Büfé / forrás

Malomvölgy Büfé

Tardos, Malomvölgy

Szerző: Haranghy Orsi

Címlapkép: Dunaparty megálló

Étteremajánlóban nincs hiány nálunk:

Hirdetés

Támogatott tartalom

A Budafoki élesztővel húsvétkor is élmény a sütés

Mi jut eszünkbe, ha a Budafoki élesztőre gondolunk? Generációk óta a magyar háztartások elengedhetetlen kelléke! Használatával sütéskor különleges lehetőségek sora nyílik meg előttünk. Ám mindenki számára talán a legszebb, semmihez sem hasonlítható élmény, amikor a vele készült friss kalács illata betölti otthonunkat, azonnal meghitt hangulatot teremtve a közelgő húsvét idején is. Nekünk ezek az első gondolataink a Budafoki élesztő kapcsán, amelynek neve az idő előrehaladtával összefonódott a magyar konyhával.