Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

5 tipp a túlevés elkerülésére

Gyakran eszünk magunkban akkor is, ha nem egyedül élünk. Nem tudatosul bennünk, de az egyedül étkezésnek sajnos számos csapdája van. Nézzük, hogyan kerülhetjük el őket!

Étkezéseink nagy részét egyedül költjük el, bekapunk valamit útközben, az irodában a monitor előtt dobozból esszük az ebédet, és sokan étkeznek otthon is társaság nélkül. Az egyedül étkezésnek számos, az egészségünkre ártalmas csapdája van, nézzünk 5 tippet ezek elkerülésére!

1. Kerüljük a feldolgozott élelmiszereket!

Sokan gondolják,  hogy kár annyi energiát fektetni az ételek elkészítésébe, ha a végén úgyis egyedül fogyasztjuk el. Így aztán sokszor feldolgozott ételeket vásárolunk, és ez gyakran sajnos fölös kilókat is jelent. Egy amerikai tanulmány szerint a feldolgozott ételek emésztése során kevesebb kalóriát égetünk el, mint a nyers, természetes alapanyagokból készített ételek esetén. Szerintem megéri azt a plusz időt az előkészítéssel és a főzéssel tölteni, még akkor is, ha egyedül eszünk. Válasszunk egyszerű, gyorsan elkészíthető ételeket, használjunk változatos alapanyagokat, legyenek színek a tányéron.

2. Túl nagy az adag

Egy személyre főzni, az adagokat kiszámítani nem könnyű, nem is minden alapanyagból lehetséges. Ezért érdemes például az el nem fogyasztott maradék alapanyagokat vagy akár a készételt is a hűtőben tárolni, ha lehet, lefagyasztani. Jó tudni, hogy ha csak 20%-kal eszünk a szükségesnél többet rendszeresen, az már akár tíz kiló pluszt is jelenthet. A testsúlycsökkentés, a normál testsúly megtartásának egyik alapja a megfelelő adagnagyság.

3. Figyeljünk oda!

Evés közben sokszor mást is csinálunk, TV-t nézünk, olvasunk, emailezünk, netezünk, nem figyelünk arra, mennyit eszünk, így könnyen túlzásba eshetünk. Ebben az esetben az evési élmény is csorbát szenved, könnyebben kezdünk evés utáni nassolásba. Ne sajnáljuk az időt az étkezésre, ha egyedül vagyunk, akkor is üljünk asztalhoz, együnk tányérból – ne dobozból, lábosból a hűtő előtt állva!

4. Habzsolás

Szorosan kapcsolódik az előző tipphez, hogy ha egyedül vagyunk, hajlamosak vagyunk gyorsan enni,  „legyünk ezen is túl” alapon. Lassuljunk le, rágjunk alaposan, élvezzük ki a falatokat!

5. Étkezés helyett nassolunk

Néha csak megragadjuk és elmajszoljuk, ami a kezünk ügyébe kerül, legyen az egy alma, egy müzliszelet, egy tálka mogyoró. Ha ilyen típus vagy, helyezd ezeket az ételeket látótávolságon kívülre (akár ne is tarts belőlük otthon), és tartsd be az étkezési időket, ez segít a fölös kilók eltüntetésében is.

(via Time.com)

Szólj hozzá!

Hozzászólások (2)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

tinycc
tinycc Thu, 2014-11-13 08:50

A tanulmány nem minden, sok-sok ok-okozat van...
1. Függ az alkattól
2. A fizikai munkátok/élet viteltől
3. Időszaktól , évszaktól
Én például az építő iparban dolgozom és hát ha nekem ill. a kollégáknak öklömnyi ételt kellene enni hát'
Aztán ott van a sport..aki sportol vagy rendszeresen mozog annak is kevés lenne a "tanulmány".. :D
Persze a tanulmány azt nem tanulmányozza hogy az emberek többsége azért 10-50kgval nehezebb mert a wc-re is autóval/busszal jár

lumiere
lumiere / lumiere Wed, 2014-11-12 10:23

Egyszer azt olvastam valahol, hogy a megfelelő adag kb akkora mint az öklöd összezárva. Hát nekem mondjuk kis kezem van, de igazából van benne valami. Elsőre kevéskének tűnik, de ha feltételezzük, hogy naponta négyszer, ötször eszünk (ami ugye az optimális lenne), akkor igazából elegendő. Nem terhel meg, nem leszel álmos utána (azaz nincs "kajakóma") és nem hízol, sőt elvileg ugye fogysz is, főleg az elején. Ez is fejben dől el. Nálam bevált, de nehéz azért tartani (az a fránya rohanás...)