Edd stresszmentesre magad!

Ezek sem csodaszerek, de segíthetnek átvészelni egy-egy húzósabb stresszes időszakot! 

Sokan megküzdünk a stresszel - nap mint nap. Az a legszörnyűbb benne, hogy utóhatásai fokozott terhelés esetén állandó hatásokká válhatnak: olyan fájdalmakra gondolunk itt, mint a nyak- és hátfájás, migrén, stb. Létezik viszont pár stresszcsökkentő étel, melyekkel jó eséllyel ezek a tünetek is kordában tarthatóak.Öt olyan kiváló élelmiszert ajánl a finedininglovers.com, amelyek fontos tápanyagokat, ásványi anyagokat tartalmaznak: például sok magnéziumot, B12-vitamint, omega 3-zsírsavakat - ezek mind hozzájárulhatnak a kiegyensúlyozottabb idegrendszerhez. A zöldségek, mint például a sárgarépa és a brokkoli sült marhahússal jó választás, az édesköménnyel vagy a naranccsal is jól jársz, azzal meg különösen, ha házilag készítesz magadnak mandulatejet. Íme, néhány étel, ami hozzájárulhat a nyugodtabb napokhoz:

Mandula

A mandula az egyik legismertebb “hangulatjavító”. Évek óta hangsúlyozzák, milyen jót tesz, ha a vizsgázó diákok tanulás közben illetve előtt sok mandulát fogyasztanak.

Hal

Szinte minden halról úgy hírlik, hogy fogyasztása hozzájárul nemcsak az egészségesebb szív- és érrendszerhez, hanem a stressz csökkentéséhez is.

Banán

De a banánon kívül még a spárga, az édesburgonya, a zabpehely és a vörösbor - mind jól ismert, szívbarát élelmiszerek, és az idegrendszer működésének is felügyelői.

Brokkoli

Elméletileg a brokkoli is hasznosnak bizonyulhat túlhajszoltság esetén. Tégy egy próbát!

Narancs

Segíti az immunrendszer ténykedését, ami azért jó, mert ezáltal hozzájárul a betegségek megelőzéséhez, valamint az öregedés lelassításához. A C-vitamin is elengedhetetlen a kiegyensúlyozott idegállapothoz.

(via finediniglovers.com)

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek

6 étel, amit soha ne egyél meg nyersen

Vannak olyan ételek, amelyeket inkább nyersen kéne fogyasztanunk, hogy a bennük lévő tápanyagok ne illanjanak el főzés közben (ilyen a brokkoli vagy a fokhagyma), azonban akadnak olyan ételek is, amelyeket pont, hogy csak hőkezelés után szabad megennünk. Mutatjuk, melyek ezek!