Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

10 érv a táncos edzések mellett - ha sportolnál, de nincs kedved súlyokat emelgetni

Úgy érzed, hogy a futás vagy a súlyzós edzés nem a te sportod, de szeretnél valami mozgásformát bevezetni a mindennapjaidba? Akkor próbáld ki a táncos edzéseket!

A tánc az egyik legrégebbi, állóképességet fejlesztő, zsírégető hatású mozgásforma. Történelme, kultúrája van, az önkifejezés egyik leggyönyörűbb eszköze, emellett testedzés szempontjából is kiváló elfoglaltság, hiszen számos pozitív élettani hatása van, amelyből a tíz legfontosabbat itt olvashatod.

1. Bárki végezheti

A táncos edzés a sportnak egy olyan műfaja, amely különböző intenzitással űzhető, és rendkívül sokféle módon variálható, aminek csak a kreativitás szabhat határt. Éppen ezért mindenkinek lehetősége van rá, hogy valamilyen formában táncos edzéseket végezzen. Természetesen, azok, akik nagy túlsúllyal vagy ízületi problémákkal szeretnének táncos edzésekre járni, vagy táncórákat venni, nagyon fontos, hogy még mielőtt elkezdik a mozgásprogramot, tájékoztassák az edzőt, vagy a táncoktatót az egészségi állapotukról. Amennyiben csoportos táncos edzést keresnek, mindenképpen valamilyen könnyített, közepes intenzitású óratípust válasszanak, amiben kevés, vagy egyáltalán nincs ugró-szökkenő mozdulat.

A közepes intenzitású (aerob) csoportos, táncos edzés ugyanis könnyen megoldható úgy, hogy mindenki számára preventív és hatékony legyen. Viszonylag könnyen lehet a csoport egészségi és fizikai állapotához igazítani.

2. Javítja a mozgáskoordinációt

Meglepően gyakori probléma a hétköznapokban, hogy az emberek nagyon nehezen koordinálják a mozdulataikat. A kéz-láb koordináció a legtöbb embernél nem működik megfelelően, az egyensúlyérzékről nem is beszélve. Szerencsére ezek könnyen fejleszthetők a tánc segítségével, és ez igaz a táncos foglalkozások bármely formájára.

3. Csökkenti a stressz káros hatásait

A folyamatos edzés következtében a szívizom tömege megnő, a szív megerősödik. Ez egy természetes folyamat, amelynek során szív hozzászokik a folyamatos, erőteljes fizikai terheléshez. Ennek következtében csökkenhet a vérnyomás, és elkerülhetőek a stressz okozta szív- és érrendszeri problémák.

4. Remek zsírégető program

A táncos edzések során az anyagcsere-folyamatok felgyorsulnak és hatékonyabb a zsírfelhasználás is az edzések során. A zsírégetés ugyanis oxidatív folyamat, és ezek az edzések nem túl magas intenzitásúak ahhoz, hogy ne jusson elegendő oxigénhez a szervezet, de nem is túl alacsony ahhoz, hogy ne induljanak be az energianyerő folyamatok.  

5. Kiválóan fejleszti az állóképességet

Természetesen a táncos edzések nemcsak a zsírégetés miatt fontosak. Állóképesség-fejlesztés szempontjából is kulcsszerepük van, hiszen a szív és a keringési rendszer állapotának javítása a hétköznapi életben is fittebbé tesz minket és megalapozza a későbbi súlyzós edzések hatékonyságát is. Természetesen egy táncos edzés, ahogy minden más kardiótréning, akkor tudja hatékonyan fejleszteni az állóképességet, ha azt megfelelő pulzustartományban végzik.

6. Testtudat kialakulása

Ahhoz, hogy egy táncos edzés valóban hatékony és preventív legyen, a mozdulatokat meg kell tanulni nagyon precízen és pontosan végrehajtani, először lassabb, majd gyorsabb tempóban is, ehhez pedig egészséges, jó testtudatra van szükség. Ez azt jelenti, hogy pontosan azt a mozdulatot végzed el, amit szeretnél. Ehhez a legtöbb embernek eleinte látnia kell magát a tükörben, és általában edzői segítségre is szükség van, hogy képes legyen korrigálni a pontatlan mozdulatokat, de ahogy a testtudat fejlődik úgy lesz egyre fejlettebb az ideg-izom kapcsolat is, és egyre szebb a mozgás.

7. Javul a testtartás

A helyes testtartás elengedhetetlen a táncos edzések során, hiszen a has-, hát- és farizmok megfeszítése nélkül a tartás nem lesz szép. Ezek az izmok pedig a gerinc tartóizmai, melyek leveszik a terhelést a gerincről, és ezáltal megkímélik a rázkódás káros hatásaitól. Éppen ezért mindig a helyes testtartás elsajátítása a legelső és legfontosabb feladat, legyen az csoportos edzés, vagy magánóra.

8. Megszeretteti a sportot

A mozgás endorfint (boldogsághormont) termel, de ez minden testedzésre igaz, kivétel nélkül. A táncos edzéseknek azonban van egyfajta különleges bája. Képes katarzist okozni az emberek lelkében, még azoknál is, akik nem szeretnek különösebben sportolni. Éppen ezért könnyen megszeretteti újra a sportot mindenkivel.

9. Megszabadít a káros szokásoktól

A mozgás során az endorfin mellett egy dopamin nevű hormon is termelődik, amely szintén egy boldogsághormon. Ennek a hormonnak a termelődése a válasz gyakorlatilag minden örömre, a sporttól, a szexen és az étkezésen át az alkoholig, a dohányzásig és a drogokig. Azok, akiknek káros szenvedélyük van, valójában gyakran dopaminfüggők. A rendszeres sport, különösen a tánc éppen ezért rengeteget segíthet azoknak, akik a dohányzásról szeretnének leszokni, vagy más függőségből szeretnének kigyógyulni.
Mindemellett azért fontos tudni, hogy óriási különbség van a táncos lépésekből felépített aerobik- vagy fitness órák és a táncoktatás között. A táncos edzések célja elsősorban a zsírégetés és az állóképesség-fejlesztés, az általános fittség növelése, míg a klasszikus táncórák célja, hogy teljes valójában elsajátíts egy vagy akár több táncot. Ezt mindig érdemes figyelembe venni, mielőtt eldöntöd, hogy salsaórákat veszel, társastáncot tanulsz, vagy egyszerűen csak valamilyen táncos, csoportos órára járnál szívesebben.

Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!