Itt a bizonyíték, hogy menő kajafotók az Instagram előtt is léteztek

Susan Bright  könyvet írt az ételfotózás történetéről, ami tökéletesen mutatja, hogy volt élet az Instagram előtt is.

William Henry Fox Talbot / Gyümölcskosarak / 1841
  • Elsőként William Henry Fox Talbot készített ételről fotót, 1841-ben.
  • A két gyümölcskosár a korabeli festmények vizuális nyelvét idézi. Rengeteg összetett műalkotás, szakácskönyv és más kereskedelmi témájú ételfotó is keletkezett azóta, amelyekben csak az a közös, hogy ételeket ábrázolnak.
Martin Parr / Cím nélkül (Hot Dog Stand) / 1983-1985
  • A Feast For The Eyes – The Story of Food in Photography (Lakoma a szemnek - Az ételfotózás története) című kötetében Susan Bright bemutatja, milyen rengeteget tud elmondani a kultúránkról, ahogyan a fotósok ábrázolják azt, amit és ahogyan eszünk. Az életünkben alapvető jelentőségű étel egyszerre tud politikai, vallásos, szexuális és esztétikai jelentéseket hordozni.
Sandy Skoglund / Borsók a tányéron / 1978
Harold Edgerton / Tejcsöpp korona / 1957
  • Az 1949-es amerikai Crisco konzervgyár receptmagazinjának címlapján egy valószerűtlenül tiszta konyhában készül a fánk, a kisgyerekek legnagyobb örömére. Denise Wolff, a kötet szerkesztője a New York Times-nak elmondta, valójában egy "életformát próbáltak eladni" ezek a fotók, amelyek valójában a korabeli tökéletes háziasszony tökéletes konyhájának képét rajzolták meg.
Ismeretlen fotós / A "New Recipes for Good Eating" magazin borítója / 1949

Gondoljunk bele, a kajás magazinok manapság is életérzést adnak el, nem csupán recepteket.

Az ételek maguk is idealizáltan voltak befotózva, erős lámpák alatt, rengeteg ehetetlen anyaggal látványossá téve.

A fogásokban a tejszínhabot sokszor borotvahab helyettesítette, és azért, hogy jobban mutassanak, alaposan lefújták őket lakkal.

Nikolas Muray / Limonádé és gyümölcssaláta / McCalls Magazine / 1943
  • Ilyen ételeket nyilvánvalóan senki sem tud otthon produkálni, a képek a vágyott, ideális fogásokat mutatták be, egy átlagos háziasszony számára talán nyomasztóan tökéletesen is. A food stylistok manapság is élnek ilyen eszközökkel.
Laura Letinsky / Cím nélkül, 49. / 2002
  • Azok a képzőművészek, akik a fotó médiumát választják, az ételek ábrázolásával akár bemutathatnak ezeken túlmutató, összetett kérdéseket is. Daniel Gordon képe egy papírananászról "megkérdőjelezi vizuális percepciónkat, azt, hogy mi valóságos és mi nem az" - mondta Susan Bright a British Journal of Photography-nak.
Daniel Gordon / Ananász és árnyék / 2011
  • Rotimi Fani-Kayode nigériai származású brit művész arra mutat rá, az ételnek erős vallásos, rituális jelentése is lehet.
Rotimi Fani-Kayode / Nincs mit veszíteni 1/ 1981

Ezt olvastad az ízHUSZÁR magazinon?

Itt a beteljesült gyerekkori álom: nyers sütitészta fagyitölcsérből

Címlapról ajánljuk

Sajttól roskadó húsvéti sós sütik

Megadjuk a módját a húsvéti vendégvárásnak: sajtos sós sütiket sütünk, de nem sima pogácsát vagy sajtos rudat: stanglit dupla sajttal, csigát fokhagymásan-sajtosan, mini kiflit libazsírosan, krumplisan, és persze sajtosan.

Nosalty

További cikkek