Tilos az édesség? Szerencsére nem!

Az egészséges életmódba igenis belefér az édesség. Csak tartsuk be a szabályokat! (X)

Egészséges életmódunk során vajon tényleg teljesen le kell mondanunk az édességekről?

Szerintem nem, de azért egy pár feltételt érdemes szem előtt tartani.

1. Nincs sütike mindennap. Sajnos.

Egyszerűnek tűnik, de sokaknak, főleg a kifejezetten édesszájúaknak ez nehézséget jelenthet, mindennap megküzdeni az édes íz utáni vággyal. Ha megfogadjuk az alábbi tanácsokat, nyugodtabb szívvel fogyaszthatjuk el alkalmi süteményeinket.

2. Csak igazán jót és finomat

Nem eszünk mindennap édességet, ezért amikor eszünk, akkor érdemes tényleg olyat enni, amit szeretünk vagy, amit épp újdonságként ki szeretnénk próbálni. Szerintem felesleges "lehetőség-pazarlás" a hirtelen édességégvágynak bedőlve olyasmivel csillapítani azt , amit nem is igazán szeretünk vagy ami vélhetően nem lesz egy kiemelkedő ízélmény.

Olvastad már kapcsolódó cikkünket?

Állj ellen az édes kísértésnek!

3. A desszert az legyen desszert

Ne kapjunk be valami édeset, csak úgy. Legyen az az ebéd harmadik fogása vagy az uzsonna része mondjuk gyümölcs mellett. Ne gondoljuk, hogy egy kisebb csokiszelet vagy süti még belefér. Fogyasszuk el nyugodtan, de - legalább fejben - számítsuk be a napi kalóriabevitelünkbe.

4. Tudjuk meg, mit eszünk!

Ha bolti terméket vásárolunk, mindig fussuk át a termék csomagolását, olvassuk el az összetevőket és ezek között keressük azokat, amik tudnak egy kis pluszt, pl. több rostot, extra vitaminokat- vagy ásványi anyagokat is. Annak érdekében, hogy a szénhidrát- mellett fehérjebevitelünket is növeljük, válasszunk túró- vagy tejalapú desszerteket.

Tipp

Keressük az uzsonnára valót a hűtőpultban! Itt szerencsére széles a vitaminokkal, ásványi anyagokkal dúsított tej-alapú desszerttermékek köre. Ezek közül is kipróbálhatjuk az egyik legnépszerűbb hazai márka, a Pöttyös D3-vitaminnal és kalciummal dúsított Tejsüti nevű termékét. Nem fogjuk megbánni! (X)

5. És a legfontosabb

A mennyiség. Tényleg. Nem kell egy egész tábla egyszerre, nem kell napi 3-4 szelet és ne együk meg az egész tepsi sütit egyedül (nekem ez a legnehezebb). 1 darab, 1 szelet, pár kocka épp elég alkalmanként, hogy felhőtlenül élvezhessük kényeztető desszertjeinket.

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek