Szereti pörgetni magát a magyar: ennyi energiaitalt ittunk egy év alatt!

A magyarok mintegy nyolc százalékkal több serkentő italt fogyasztottak 2018. júniusa és 2019. májusa között.

Júliusban és augusztusban, a fesztiválszezon alatt tetőzik az energia- és sportitalok fogyasztása. 2018. június és 2019. május között közel 32 milliárd forintért vásároltunk a kategóriából, ami 15 százalékos értékbeli növekedést jelent az előző évi azonos időszakhoz képest.

A magyarok mintegy nyolc százalékkal több serkentő italt fogyasztottak, közel 50 millió liternyit – ez 171 millió darab terméket takar.

A megvásárolt termékek több mint felét a 400 négyzetméteresnél nagyobb alapterületű üzletekből szerzik be a plusz lendületre vágyó fogyasztó - derült ki a Nielsen legfrissebbkiskereskedelmi indexéből.

A kategória növekedése évek óta töretlen, és jellemzően májusban már kezd felpörögni az eladás, ami aztán július-augusztusban jár csúcsra: ekkor realizálódik az értékbeli és a mennyiségi forgalom közel egyötöde.

A Nielsen kiskereskedelmi indexéből az is kiderül, hogy az értékesített energia- és sportitalok esetében inkább a dobozost választjuk (90+%), és 100-ból 90 darab termék 200-250 ml-es kiszerelésű.

„A nyári időszak kimondottan kedvez az energia- és sportitalok forgalmának” – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója. „A magyarok jellemzően hagyománytisztelőek a kategória vásárlása során: erőteljesen dominál a cukros, dobozos, extra ízesítéseket nélkülöző, gyártói márkás energiaital.”

Az ötvenmillió liter több mint 60 százaléka extra ízesítés nélküli. Emellett csak az alma ízesítésű serkentő hatású italok rúgnak labdába. Az egyéb különleges ízek, mint például szőlő-tutti frutti, mangó-narancs-tutti frutti; stb. értékbeli piaci részesedése elenyésző.

A gyártói márkák dominanciája megkérdőjelezhetetlen: az értékbeli forgalom több mint 90 százalékát viszik.

Ezeket olvastad már?

Hirdetés

Támogatott tartalom

A Budafoki élesztővel húsvétkor is élmény a sütés

Mi jut eszünkbe, ha a Budafoki élesztőre gondolunk? Generációk óta a magyar háztartások elengedhetetlen kelléke! Használatával sütéskor különleges lehetőségek sora nyílik meg előttünk. Ám mindenki számára talán a legszebb, semmihez sem hasonlítható élmény, amikor a vele készült friss kalács illata betölti otthonunkat, azonnal meghitt hangulatot teremtve a közelgő húsvét idején is. Nekünk ezek az első gondolataink a Budafoki élesztő kapcsán, amelynek neve az idő előrehaladtával összefonódott a magyar konyhával.

Címlapról ajánljuk