PRO és KONTRA: most akkor repülőre szállhatunk nyáron? Vagy veszélyes?

Egyelőre 90%-kal kevesebb gép van a levegőben, mint tavaly ilyenkor.  

Az Európai Bizottság jelentése szerint az Európán belüli repülőutaknak nincs akadálya, és június közepétől egyre több járat is lesz. A Schengeni övezet határai sem maradnak zárva, így az egész kontinensen szabadon lehet majd közlekedni.

via GIPHY

Veszélyes vagy nem?

A virológusok és epidemológusok sokat vitatkoztak rajta, hogy a repülőgépeken tartózkodás veszélyes-e az új típusú koronavírus fertőzésének tekintetében: egyrészt a kísérletek azt mutatják, hogy zárt légtérben az egy főre jutó köbméterek száma a mérvadó abban, hogy milyen eséllyel fertőződünk meg, másrészt viszont csak elvétve volt példa arra, hogy valaki repülőn kapja el a betegséget. A kutatás és a valós fertőződések közötti eltérések oka az, hogy a kutatók a vírus genetikai kódját azonosítják laboratóriumi körülmények között, annak a jelenléte viszont nem sokat árul el a vírus fertőzőképességéről.

Minden második ülés

Voltak olyan javaslatok, hogy a légitársaságok csak minden második ülésre ültessenek utasokat, de ettől azok elzárkóztak, hiszen így is csak akkor éri meg a levegőbe küldeni egy gépet, ha minden ülés foglalt. Ahhoz, hogy csak az ülések fele legyen foglalt, olyan mértékben kéne emelni a repülőjegyek árát, melyek amúgy is lényegesen drágábbak lesznek, hogy a légitársaságok pótolni tudják a kiesett bevételeiket, hogy azt már csak nagyon kevesen lennének hajlandóak kifizetni.

Óránként egy millió euró veszteség

A legtöbb légitársaság egyelőre túléli a világjárvány okozta krízist, ehhez azonban jelentős állami támogatásra van szükségük, és így sem kerülhetik el a tömeges elbocsátásokat. A Lufthansa például óránként egymillió eurót veszít a földön parkoló gépeivel. A kerozin különlegesen drága üzemanyag, és bár most nagyot esett az ára, a légitársaságoknak hatalmas veszteség, hogy nagyon sokat kellett belőle egyszerűen kiönteni. Az üzemanyag felhasználhatósága nagyjából 3-4 hónap, így, amíg a gépek a földön állnak, attól folyamatosan meg kell szabadulniuk. Hasonló gondot okoz a pilóták és légiutaskísérők megtartása.

A pilóták, ha néhány hónapig nem repülnek, elvesztik az általuk repült gépekre a repülési engedélyüket. Ha most gazdasági megfontolásból minden pilótát menesztenének, akire nincs szükség, akkor a rendes légiforgalom indulásakor nem állna rendelkezésre elegendő engedéllyel rendelkező pilóta. Ez további kiadás a légitársaságoknak, melyet majd az utasoknak kell kifizetniük, ha egyáltalán gépre mernek szállni a fertőzésveszély miatt.

Ezeket láttad?

Ezeket olvastad már?

via

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek