Elképesztő arányban nem emlékszünk, mit vettünk kártyával

Meglepő, de egy friss kutatás szerint a magyarok mintegy 80 százaléka nem tudja utólag azonosítani kártyás vásárlását. Egyszerűen nem emlékszik rá.

Elfelejtjük, hogy mit és hol vettünk

Úgy tűnik, hogy Magyarországon a vásárlók közel 80 százaléka nem (mindig) tudja utólag beazonosítani bankkártyás vásárlásait, és a kelet-közép-európai régióban is hasonló a helyzet - ez derült ki a Mastercard 11 ország részvételével készített nemzetközi kutatásából.

A régióban a választ adók 77 százaléka számolt be arról, hogy vásárlásai egy részét nem tudja beazonosítani a tranzakció történetben. Majdnem minden ötödik ember esetében ez gyakran vagy nagyon gyakran fordult elő. Ez a probléma a kártyabirtokosokat különböző módon érinti:

42 százalék aggódik, 30 százalék bosszankodik, 15 százalék elveszettnek, 12 százalék pedig tehetetlennek érzi magát.

Legtöbbünket a vásárlásról kapott részletesebb információ nyugtatna meg

Magyarországon is hasonló a helyzet

A válaszadók 48 százaléka aggódik, 32 százalék bosszankodik, 17 százalék tehetetlennek és 7 százalék elveszettnek érzi magát a kialakult helyzet miatt.

Mi a megoldás?

A nemzetközi adatok szerint azok, akik nem tudják felidézni a vásárlást, a leggyakoribb megoldásként azonnal hívják a bankjukat (35 százalék) vagy ritkább esetben a kereskedőt (6 százalék). A magyarországi adatok szerint, míg a kártyabirtokosok 61 százaléka végül fel tudja idézni a vásárlást, 33 százalékuk legelőször inkább a bankját keresi fel, 11 százalékuk pedig a kereskedőt.
 
A magyar válaszadók 78 százaléka a kétes esetekben panaszt nyújt be bankjának.

Feledékenyek vagyunk, ha kártyával vásárolunk

Arról is tájékoztattak, hogy a Mastercard és az Ethoca új digitális banki megoldása részletes leírást ad a kártyás tranzakciók előzményeiről, és ezáltal átláthatóbbá teszi a kártyabirtokosok számára vásárlásaik nyomon követését. A kibővített, átláthatóbb banki tranzakciótörténetet 2022-ig szabvánnyá szeretnék tenni a digitális banki csatornákon.

Mint írták, az átlátható információkkal nő a fogyasztók elégedettsége, továbbá megelőzhetőek az időigényes vitarendezési eljárások, amelyek a kapcsolatfelvétellel, a tranzakció ellenőrzésével és igazolásával együtt átlagosan 2 hétig is eltarthatnak.
 
A felmérés résztvevői egyetértettek abban, hogy szeretnének részletesebb információkat kapni a vásárlások könnyebb és gyorsabb azonosításához. A magyar kártyabirtokosok számára a leghasznosabbak a közlemény szerint: a kereskedő neve (58 százalék), a vásárlás helye (38 százalék) és a kereskedő logója (35 százalék).
 
A kutatást 2020 novemberében a Kantar TNS végezte a Mastercardnak, 3300, 18-60 éves banki felhasználó segítségével, a következő országokban: Lengyelország, Ukrajna, Cseh Köztársaság, Magyarország, Románia, Görögország, Szlovákia, Ausztria, Bulgária, Ukrajna, Szerbia.

Forrásunk volt: MTI

Címlapfotó via.



Ajánlott videó

Legújabb receptek

Címlapról ajánljuk

Ezért sárgulhatnak a bukszusaid télen

Télen sok kertbarát meglepődve tapasztalja, hogy a korábban egészséges, zöld bukszusok hirtelen sárgulni kezdenek. A jelenség gyakori, és többnyire ártalmatlan, de fontos érteni, milyen környezeti hatások állhatnak mögötte, hogy tavasszal ismét egészségesek legyenek a növényeid.

Nosalty

További cikkek

Top Receptek