Kemény pornóra terelt a ketchupgyártó

A világ első számú ketchupgyártó nagyvállalata, a Heinz nyilvánosan bocsánatot kért, amiért az üvegeik hátulján található QR-kód egy pornóoldalra irányította játékosát.

A Heinz kellemetlen bakiját Daniel Korell fedezte fel, aki a ketchupgyártó cég promóciójára reagálva okostelefonjával beolvasta az üvegen szereplő QR-kódot annak reményében, hogy a játékban szereplő leírás alapján maga tervezheti meg egyéni és stílusos ketchupos üvegének címkéjét.

De mi az a QR-kód?

A QR-kód egy kétdimenziós vonalkód (tulajdonképpen pontkód), amit a japán Denso-Wave cég fejlesztett ki 1994-ben. Nevét az angol Quick Response (=gyors válasz) rövidítéséből kapta, egyszerre utalva a gyors visszafejtési sebességre és a felhasználó által igényelt gyors reakcióra. Rendkívül népszerű Japánban, ahol számos plakáton, hirdetésen szerepel, és a legtöbb mobiltelefon is képes értelmezni.

A flakonon szereplő kód leolvasása után azonban az okostelefon nem a Heinz tervezőprogramjára vitte a lelkes játékost, hanem - legnagyobb meglepetésére - egy pornóoldalon kötött ki. Daniel Korell felháborodásának hangot adva a legnagyobb közösségi oldalon is megosztatta a Heinz furcsa játékát, majd a Heinz hivatalos Facebook-oldalán is jelezte a kínos problémát.

A Heinz később természetesen egy hivatalos megkeresésben reagált a ciki baklövésre, melyben leírva a galibát kiderült, hogy a címkekészítő kampány 2012 és 2014 között futott a ketchupgyártó cégnél, azóta az internetes oldal domainje lejárt, amit azóta pechükre pont egy német pornóoldal, a FunDorado vásárolt meg.

A cég az incidens miatt bocsánatot kért Korelltől, majd engesztelésül felajánlottak neki egy ingyen üveg ketchupot a saját maga által tervezett címkével. A slusszpoén, hogy a német pornóoldal is megjelent a bejegyzést követően a kommentelők között, amely pedig egy 1 évre szóló előfizetést ajánlott fel a kemény pornótartalmat értékesítő portálján, amit végül a Heinz-játékos nem fogadott el.

Nem ez az első eset, hogy európai országok bajba keverednek a felnőtt szórakoztatási szolgáltatások és a tömegesen előállított élelmiszerek kapcsán: februárban egy londoni családbarát büfé televíziója vetített pornót ebédidőben, de tavaly decemberben egy svájci McDonalds-ban is megesett, hogy a HappyMeal reklám közel 20 percig egy pornócsatornát sugárzott.

Ha tetszett a sztori, ez is érdekelhet!

Napi cuki: egy törpemalac és élete első fagyija

(via Eater)

Hirdetés

Támogatott tartalom

A Budafoki élesztővel húsvétkor is élmény a sütés

Mi jut eszünkbe, ha a Budafoki élesztőre gondolunk? Generációk óta a magyar háztartások elengedhetetlen kelléke! Használatával sütéskor különleges lehetőségek sora nyílik meg előttünk. Ám mindenki számára talán a legszebb, semmihez sem hasonlítható élmény, amikor a vele készült friss kalács illata betölti otthonunkat, azonnal meghitt hangulatot teremtve a közelgő húsvét idején is. Nekünk ezek az első gondolataink a Budafoki élesztő kapcsán, amelynek neve az idő előrehaladtával összefonódott a magyar konyhával.

Címlapról ajánljuk

További cikkek