Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Így hat az egészségedre a növényi étrend - 7 érv, hogy sok zöldséget és gyümölcsöt egyél

A növényi étrendnek számos pozitív hatása van az egészségünkre, lássuk, miért érdemes napi szinten fogyasztani belőlük! (x)

A növényi alapú étrend elsősorban azért kapott nagy figyelmet az elmúlt hónapokban, mert a klímaváltozás aktuális kérdései ráirányították a fókuszt. Pedig ez az étrend nem újkeletű, etikai, kulturális, vallási, és nem utolsó sorban egészségügyi okokból mindig is napirenden volt. Arról mostanában sokat olvashatunk, hogy a húsfogyasztás csökkentése milyen pozitív hatással lehet bolygónk fenntarthatóságára, arról azonban kevesebbet, hogy milyen pozitív hatása van az egészségünkre a növényi alapú étrendnek.

1. Értékes tápanyagokban gazdag

A zöldségek, gyümölcsök, hüvelyesek, gabonafélék, növényi zsiradékok értékes tápanyagokban rendkívül gazdagok. A zöldségek és a gyümölcsök vitaminokban, ásványi anyagokban, élelmi rostokban, antioxidánsokban bővelkednek, ha nem szerepelnek megfelelő mennyiségben az étrendünkben, akkor hiánybetegségek alakulhatnak ki. A növényi olajak, diófélék, olajos magvak az egészségünkre pozitív hatással bíró telítetlen zsírsavakat tartalmaznak. A megfelelő vitamin-, ásványianyag- és antioxidánsbevitel hozzájárul bőrünk, hajunk egészségéhez is.

2. Hozzájárul az optimális testtömeg eléréséhez, fenntartásához

A zöldségek nagy része alacsony kalóriatartalmú, ezért a belőlük készült ételek fontos pillérei a fogyókúrás étrendnek. A diófélék pedig, bár nem energiatartalmuk magas, kedvező telítőértéküknek köszönhetően egy maréknyi mennyiségben kitűnő tízórai- és uzsonnaopciók.

3. Segíti emésztőrendszerünk egyensúlyát

A zöldségekben, gyümölcsökben, hüvelyesekben található, ún. vízben nem oldódó élelmi rostok bélrendszerünk baktériumflórájának táplálékai. Ha nem fogyasztunk ezekből eleget, akkor felborulhat a bélflóránk egyensúlya, ez pedig kellemetlen emésztőrendszeri tünetekhez vezethet, rendszeres fogyasztásukkal megelőzhető a székrekedés.

4. Csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát

Vitamin-, ásványianyag- és antioxidánstartalmának köszönhetően a zöldség- és gyümölcsfogyasztás közvetlenül is hozzájárulhat a szív- és érrendszeri betegségek megelőzéséhez. Ugyanakkor közvetve, az optimális testsúly és a normális vérnyomásértékek megtartásának támogatásával is szerepet játszik egészségünk megőrzésében. Emellett rosttartalmuk lassítja a táplálkozáson keresztül bevitt koleszterin felszívódását is.

A Nosalty Növényi Hétfővel kapcsolatos tartalmait itt éritek el!

TIPP:

A Flora margarin tejmentes, így tökéletesen beilleszthető a növényi alapú illetve a tejfehérje-allergia és a laktóz-intolerancia étrendjeibe is. Zsírtartalmának 71%-a értékes egyszeresen és többszörösen telítetlen (omega-3, omega-6) zsírsavakból áll, amelyek hozzájárulnak szív- és érrendszerünk egészségéhez.

5. Csökkenti egyes daganatos betegségek kockázatát

Ahogy fentebb említettük, a megfelelő mennyiségű élelmirost-fogyasztás hozzájárul bélflóránk egyensúlyához. De emellett fontos tényező egyes, különösen az emésztőrendszert érintő daganatos betegségek megelőzésében.

6. Hozzájárul a vércukorszint normalizálásához

Amellett, hogy a zöldségek nagy része alacsony szénhidráttartalmú, ennek a szénhidrátnak egy része olyan élelmi rost, ami fel sem szívódik. Másik része pedig a rosttartalomnak köszönhetően lassan szívódik fel, és így lassan emeli a vércukorszintet. Ráadásul emellett, ha a zöldségételeket együtt fogyasztjuk gyorsan felszívódó szénhidrátokkal, akkor azok felszívódásának sebességére is lassító hatással van.

7. Javítja a közérzetet, a koncentrációt

A növényi étrend vitamin-, ásványianyag- és antioxidáns-tartalma jó hatással van közértzetünkre is, segíti a koncentrációt.

A Nosalty Növényi Hétfővel kapcsolatos tartalmait itt éritek el!

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!