Ezt a két étrendkiegészítőt ne szedd egyszerre - megnövelhetik a stroke kockázatát

Ha kalciumot és D-vitamint szedsz egyszerre, megnőhet az esélyed a stroke-ra.

A multivitaminok és étrendkiegészítők általában viszonylag biztonságosnak mondhatók, attól eltekintve, hogy gyakran feleslegesen szedik őket az emberek. Egy új kutatás szerint azonban a D-vitamin és a kalcium együttes szedése komoly kockázatot rejt magában.

AzAnnals of Internal Medicine tudományos folyóiratban megjelent tanulmány szerintkülönösebbennem ajánlott egyszerre szedni a kalciumot és a D-vitamint: a két étrendkiegészítő együtt megnövelheti ugyanis az esélyt a stroke kialakulására. A Nyugat-Virginiai Egyetem és a John Hopkins Orvosi Egyetem kutatói megállapították, hogy bár a két étrendkiegészítő külön-külön hatásos és jót is tesz a szervezetnek, együtt bevéve meglehetnek a veszélyeik.

Ez nem az első kutatás egyébként, ami erre az eredményre jutott, korábban már vizsgálták ugyanezt a jelenséget, és hasonló következtetésre jutottak. Ez azonban az első olyan tanulmány, ami korábbi kutatásokat vizsgált át.

A Health magazinnak megszólaló szakértő szerint nem kell azonban azonnal abbahagynia mindenkinek a két étrendkiegészítő szedését, ha az orvosa javasolta számára. Abban az esetben azonban érdemes elgondolkodni ezen, ha valaki önszorgalomból kezdett bele az étrendkiegészítők szedésébe. Érdemes tudni, hogy egy megfelelően összeállított, kiegyensúlyozott étrend esetén a szükséges kalciumbevitel a táplálkozás útján biztosítható, míga D-vitamin esetében hazánkban az októberi-áprilisi időszakban valóban érdemes étrendkiegészítőt szedni.

Ha mégis azt gyanítod, hogy valamelyiket szedned kellene, inkább konzultálj előtte az orvosoddal, és csak akkor kezdj neki, ha szakember véleményét is hallottad.

via

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

#HÁZICSEMEGE: Kanálka

Egy testvérpár áll a Kanálka mögött, akik az egészséges életmód jegyében varázsolnak az asztalokra különféle krémeket, zöldségszirmokat és chutney-kat, a vásárlók legnagyobb örömére.

Macsuga Viktória

További cikkek

12 RAKOTTAS, ami ebédre vagy vacsorára is tökéletes

Elő a tepsit vagy jénait, és jöjjenek az izgalmas rétegek: mehet bele rengeteg zöldség, amennyit nem szégyellünk, tészta, krumpli, hússzeletek vagy darált verzió is, tejföl, tejszín, joghurt, de akár ezek vegán megfelelői is...és irány a sütő!