4 jel, hogy ideje abbahagynod a fogyókúrát

Egyértelmű jelei vannak annak, hogy mikor érdemes inkább felhagyni a diétázással.

Mindegy, hogy fogyás, izomépítés, vagy egyszerűen az egészségesebb élet a cél – van egy pont, ahol egy nem tökéletesen összerakott étrend mindenképpen egészségtelenné válik. Ráadásul a diétákat jellemzően nem hosszú távra találták ki, egy adott időintervallumon belül szabad csak őket követni, nem csoda, ha egy idő után a szervezeted jelzi, hogy vissza kellene térned a megszokott, vagy legalább is egy kicsit megengedőbb étrendedre. Hogy mik ezek a jelek? Az alábbi négy például elég erős indikátora lehet a rossz, vagy túl sokáig követett diétának.

4 jel, hogy ideje abbahagynod a fogyókúrát

Nő a koleszterinszinted

Talán a legfontosabb jele annak, hogy abba kellene hagynod a diétát, az az, hogy az étkezési rutin elkezdi negatívan befolyásolni az egészséged egyéb aspektusait. Az alacsony szénhidrát-, zsír- vagy fehérjetartalmú diétákkal kapcsolatos kihívások gyakran abból adódnak, hogy néha korlátozzák – ha nem is teljesen kiiktatják – a gyümölcsöt és a teljes kiőrlésű gabonát, következésképpen sok élelmi rosttól megfosztják a szervezetet. A testednek azonban szüksége van oldható rostokra, mert ez segít kordában tartani a koleszterinszintet – enélkül nagyobb a kockázata a magas koleszterinszint kialakulásának. A növekvő koleszterinszint, főleg akkor, ha korábban nem volt baj az ilyen értékeiddel, intő jel lehet.

Folyamatosan éhes vagy

Persze, a diéta elején természetes lehet, ha néha éhesnek érzed magad, hiszen a szervezeted több bevitt kalóriához van szokva, mint amennyit adsz neki. De ha már egy-két hete folytatod az új étrendet, és még mindig kopog a szemed az éhségtől, érdemes elgondolkodni, hogy nem eszel-e túl keveset.

A diétának ugyanis, a tévhitekkel ellentétben, nem arról kell szólnia, hogy éhezteted magad – a szervezeted úgyis szól, ha túl kevés tápanyagot viszel be.

Mindig fáradt vagy

A fáradtság a tápanyag-, vitamin- illetve kalóriahiányra is utalhat, hiszen a szervezetednek nincs miből energiát nyernie. Ez főképp a szénhidrátszegény diétáknál lehet komoly probléma, hiszen a szénhidrát a szervezeted első számú energiaforrása. Persze lehet csökkenteni a bevitt szénhidrát mennyiségét, de arra azért figyelj oda, hogy ebből a makrotápanyagból se vigyél be vészesen alacsony mennyiséget.

Nincs energiád edzés közben

A diétával általában kéz a kézben jár a mozgás is, teljesen mindegy, milyen célból tartod a diétát tulajdonképpen. Ha viszont nem megfelelő étrendet követsz, az pont az ellenkezőjét válthatja ki, mint amit elérni szeretnél: nehezebben megy majd a mozgás, sokkal fáradtabbnak érzed magad, és nem is fejlődsz annyira. Ugyanaz a helyzet, mint az általános fáradtság esetében: valószínűleg nagyon kevés kalóriát, tápanyagot, ásványi anyagot és vitamint viszel be, és főleg a szénhidrát-bevitel lehet alacsonyabb a kelleténél.

Forrásunk volt.


Még több diéta:

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Így készítsd el otthon a kínai kifőzdék gyöngyszemét, a gong...

Szégyen, nem szégyen, időnként mindannyian betérünk egy-egy ázsiai büfébe, hogy gyors komfortkaja gyanánt vegyünk egy kis adag csirkét rizzsel. Persze mindenkinek más a kedvence: ki a szezámos csirke, ki az édes-savanyú rajongója, vannak tofu- és bambuszrügyfanok, és ott vannak az olyan mindig megbízhatóan egyforma fogások, mint a mogyorós csirke, azaz a gong bao. Na, most azt mutatjuk meg, hogyan készíthetitek el házilag, autentikus módon!