7 tipp, melyik joghurtot válaszd

Tökéletes joghurt? Miért, nem mindegyik egészséges? - teheted fel magadnak ezeket a kérdéseket, és joggal. A válasz pedig sajnos nem feltétlenül megnyugtató.

Nemcsak hogy nem válik egészségünkre a legtöbb joghurt- és tejes desszertféle, de a rengeteg hozzáadott cukortól, drazsétól, édességtől, mesterséges adalékanyagtól kifejezetten óvatosan bánnék a fogyasztásukkal. Kivételek persze akadnak, a tuti választáshoz most megosztjuk veletek a HuffingtonPost tanácsait.

Keresd az egyszerűt! A joghurthoz nem kell sok minden: tej és joghurtkultúra (azaz bizonyos baktériumok, Lactobacillus bulgaricus és Streptococcus thermophilus), semmi más. Persze ehhez jöhetnek még az ízesítőnek szánt hozzávalók, mint gyümölcsök, kevés cukor, netán méz. Olvasd a címkéket, mert csomó olyan furcsaságot találhatsz rajtuk, melyeket egyébként egyáltalán nem szeretnél elfogyasztani.

Keresd a baktériumkultúrás joghurtokat! Egyes gyártók hőkezeléssel tartósítják a termékeiket, így viszont pont a joghurt leghasznosabb tulajdonságait likvidálják, melyek nagyon jó hatással lehetnek a szervezetünkre. Figyeld az élőflórás kifejezést, bár attól még, hogy telenyomták baktériumkultúrákkal a joghurtot, közel sem biztos, hogy minőségi végeredmény lett belőle. Sasold a többi összetevőt is!Kalciumbevitel szempontjából sem elhanyagolandó a joghurt, sőt: válogasd azokat a termékeket, melyek fedezik a napi ajánlott bevitel 15 százalékát, vagy ha lehet, még többet. Kerüld el a fölös kalóriákat és az agyoncukrozott termékeket!

Ne csak azt nézd, hogy hány gramm hozzáadott cukor található a joghurtban, számolnod kell a természetesen jelen lévő tejcukor mennyiségével is: körülbelül 6 gramm található egy átlagos, másfél decis kiszerelésű joghurtban. A javaslat úgy szól, hogy ne vegyünk meg semmi olyat, aminek összetevői között az első vagy második helyen szerepel a cukor.

Még több házi joghurt receptje

Az a legjobb, ha a sima natúr joghurthoz te adod hozzá kedvenc gyümölcseidet, ha azonban mégsem így alakul, az összetevők között csekkold a gyümölcstartalmat: lehet, hogy csak sűrítménnyel vagy mesterséges aromákkal akarják megteremteni a gyümölcsös íz illúzióját. A zsírtartalomtól nem kell félni, nyugodtan válaszd az 1-2 százalékos vagy annál magasabb zsírtartalmúakat. A lényeg, hogy légy résen a "0 százalék zsír" illetve "light" feliratokkal, mert ezt gyakran hozzáadott cukorral kompenzálják!

Hozzászólások (0)

Címlapról ajánljuk

15 sercegős sertéssült, ami az utolsó falatig élvezet

Készítsünk egy klasszikus, sült sertéshúsos fogást, mert ezekkel lehetetlen mellényúlni. Szaftosak, omlósak, de ha kell, ropogósak és aranybarnák. Serpenyőben, sütőben, rántva vagy roston: mindegy, hogyan sütjük, a siker (és az üresre törölt tányér) garantált.

Nosalty

5 őszi finomság, amit csak most tehetsz el a kamrába

Ugyan az ősz már a zord hónapok felé vezet minket, amikor szinte alig vannak friss alapanyagok a boltban, még nem kell teljesen lemondanunk a befőzésről és a különböző finomságok eltevéséről. Sőt, az évszak rengeteg kincsét csak most tudjuk későbbre megőrizni. Lássuk, mik ezek!

Lakos Benedek

További cikkek