Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

13 kaja, amit a dietetikus sosem enne meg. Videón mutatjuk!

Az egészséges, kiegyensúlyozott étrendbe sok minden belefér, de azért van pár élelmiszer, amiről a dietetikusok mindenkit lebeszélnének.

Alapvetően hiszek abban, hogy a kiegyensúlyozott étrendbe gyakorlatilag bármi belefér, a lényeg inkább azon van, hogy milyen gyakran fogyasztunk alapvetően "egészségtelen" ételeket. Van azért néhány élelmiszer, alapanyag, amit dietetikusként sosem fogyasztanék.

Nemrég megkérdeztük a Nosalty dietetikus szakértőit, hogy sorolják fel, mik azok az ételek, termékek, amiket sosem ennének meg. Videónkban megmutatjuk!

13 kaja, amit a dietetikus sosem enne meg

A kollégák által felsorolt termékek köre a videóban bemutatott termékeknél persze jóval bővebb volt. Alapvetően olyan alapanyagok merültek fel, amelyek:

  • sok hozzáadott cukrot - és azon kívül jellemzően értékes tápanyagot nem tartalmaznak,
  • feldolgozott termékek, félkész, készételek, amelyeket otthon adalékanyagok, ízfokozók nélkül, természetes alapanyagokból magunk is előállíthatunk,
  • az élelmiszeripar által "egészségesnek" titulált élelmiszerek, amelyek a valóságban nem igazán ajánlottak az egészséges étrendben.

Nézd meg korábbi, kapcsolódó videónkat is!:

5+1 "egészséges" étel, amit érdemes lecserélned - videó!

Többek között szerepeltek a felsorolásban: hozzáadott cukrot tartalmazó üdítőitalok, gyümölcs nélküli gyümölcsjoghurtok, nyalóka, előrecsomagolt, adalékanyagokkal turbózott műanyagdobozos sütemények, ízfokozókkal dúsított fűszerkeverékek, müzliszeletek, előresütött "pizzaszelet", pillecukor, mélyhűtött, panírozott húsalapú termékek, zacskós levesek, energiaitalok, chipszek stb.

Ha tehetjük, étkezéseinkhez válasszunk natúr, nem feldolgozott alapanyagokat, keressünk olyan recepteket, amelyeket a hétköznapokban gyorsan elkészíthetünk és igyekezzünk minél többször magunk főzni. Kerüljük a hozzáadott cukron kívül szervezetünk számára értékes tápanyagokat nem tartalmazó ételeket!

Szólj hozzá!

Hozzászólások (3)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Koszider
koszider / Koszider Thu, 2018-05-24 08:18

Mindig felhergelem magam az egészséges táplálkozás "egyél szezonális élelmiszereket" mantráján. Kimentem a piacra. Az eper 800 Ft, a borsó 900 Ft (héjasan, azaz pucolva 1800!!!!), az újkrumpli 300, az új répa 300, a zöldség még ennél is jóval több, az újhagyma 200, egy darab karalábé 150, egy darab uborka 200. Május végén, vagyis szezonban. De nézhetünk néhány egyebet is. A látványra is meggyőző, sonkából készült sonka 3000-nél kezdődik, az ehető sajt hasonlóan, az iható tej 300, a minőségi kenyérből (rozs pl.) fél kiló (!) 300-400 Ft. A világ legdrágább szórakozása az egészséges táplálkozás - azzal együtt, hogy a cikkben felsorolt élelmiszereket nem szeretem, nem is eszem.

genyanett
genyanett Sun, 2016-05-15 20:22

Mindetn értek, megértem, de a gyümölcslé is? hát az meg mé ?