hozzászólások

leírás

A napraforgót (Helianthus annuus) Peru és Mexikó területén termelték először őshonos növényként. Európába dísznövényként került át, és csak később lett jelentős élelmiszeripari nyersanyag.
A napraforgómag energiatartalma a magas olajtartalma miatt - a többi olajos maghoz hasonlóan - jelentős. Értékes forrása telítetlen zsírsavaknak, amelyek alapvető tápanyagai szervezetünknek.
Fontos szerepe lehet a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében (természetesen ha nem sózott!), mivel a vér koleszterinszintjének csökkentése révén a vérnyomást kedvezően szabályozza.
B1- és E-vitamin tartalmának köszönhetően a szabadgyökök megkötése által a daganatos megbetegedések megelőzésében is segít.
A konyhában olaj formájában sütéshez és főzéshez használhatjuk, de a magok nyersen, vagy pirított formában értékes kiegészítői lehetnek leveseknek, salátáknak, raguknak vagy köreteknek. Müzlikben, de darálva különféle süteményekben is használhatjuk. Kevés vízzel összeturmixolva, illetve különféle zöldfűszerekkel ízesítve kenyérre kenhető krémeket is készíthetünk belőle.

mikor vegyem

Az év folyamán bármikor megvásárolható. Érdemes hántolt változatban megvásárolni, de a héjas magot otthon kicsit megpirítva téli estéken, vagy sétákon ropogtathatjuk.

hogyan tároljam

Száraz, hűvös helyen tároljuk. Időnként ellenőrizzük, nehogy megavasodjon.

Napraforgómag alapanyag receptek

beállítások törlése
alapanyagok:
választott alapanyag:
    választott alapanyag:
      szakács:
      szakácsok:
        alapanyag kategóriák

        Hozzászólások

        A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

        Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!