greenwashing

Ökofüllentés – Így „festik zöldre” a cégek egyes termékeiket

Egyre több márka látja el 'zöld', 'öko' és hasonló, környezetbarát jellegre utaló címkékkel a termékeit, azonban ezek mögött nem mindig állnak valós tettek. A „greenwashing” néven ismert jelenség magyarul nagyjából úgy fordítható le, mint „zöldre mosás”. Ez jól leírja a cégek azon tevékenységét, amelynek keretében szeretnék kihasználni a környezettudatos célok támogatásával járó PR- és marketingelőnyöket, azonban emellett nem végeznek érdemi környezetvédelmi tevékenységet. A Tudatos Vásárlók Egyesülete éppen azért indított a témával foglalkozó kampányt, hogy a fogyasztók könnyebben el tudjanak igazodni a valós és valótlan állítások között.

Nosalty

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Top Receptek

Hagyományos lencsefőzelék

Amikor Turós Emil kopott szakácskönyvéből főztem, mindig rácsodálkoztam, hogy évtizedekkel ezelőtt milyen ízletes ételek készülhettek. Ma már nem csodálkozom, és ha egy klasszikus ...

Az eredeti korhelyleves

A klasszikus korhelyleves valójában inkább egy kiadós főétel, mint egy leves: a savanyú káposztából főzött kolbászos fogás a magyar konyhaművészet egyik ismert és népszerű étele. ...