Elkeserítő a valóság: így vásárolnak zöldséget a magyarok

A magyar vásárlók jelentős része árérzékenyebb lett, és sokkal tudatosabban vásárol élelmiszert. Az infláció hatása még mindig érezhető, ez pedig a zöldségvásárlási szokásokat is megváltoztatta.

A magyar háztartások zöldség vásárlási szokásai sokat változtak az elmúlt időszakban részben a gazdasági helyzet okozott. A vásárlók nagy része már nem kilóban gondolkozik zöldségvásárláskor, hanem darabszámra veszi azt.

Megváltozott a magyarok zöldségvásárlási szokása

A Délkertész Szövetkezet tagjai elsősorban paradicsomot, paprikát, uborkát és káposztaféléket termesztenek. A termelők idén augusztusig bezárólag 35 ezer tonna zöldséget juttattak el a hazai piacokra. Ez 2,5 ezer tonnával kevesebb, mint tavaly, ami 6,5 százalékos csökkenést jelent.

Csökkent az értékesítési árbevétel is 14-ről 12 milliárd forintra

– összegezte a Délkertész elnök-ügyvezetője, Nagy Péter Sándor.

Hozzátette, hogy a visszaesésnek két fő oka van.

Egyrészt egy vírusos megbetegedés jelent meg a paprikaféléknél, másrészt a júliusi-augusztusi időjárás rendkívül forró és száraz volt, ami rendkívüli mértékben befolyásolta a paprika- és paradicsomféléket mind a fóliás, mind az üvegházi termesztésnél.

Kiderült, hogy nemcsak Magyarországon, hanem Európában is egyre tudatosabbak a vásárlók, nőtt a lédig vásárlók száma, vagyis pontosan csak annyi zöldséget és gyümölcsöt vesznek meg, amennyit el is fogyasztanak. Megfigyelhető, hogy akciók nélkül nem lehet érdemi mennyiséget árusítani, illetve a hálóban kínált lecsózöldségek vásárlása is a lédig irányába tolódott át. Nyolc évvel ezelőtt nem szállítottak még kartonos, vagyis lédig zöldséget és gyümölcsöt a boltokba, de a vásárlói szokások változása miatt ma már előtérbe került ez a megoldás.

Forrásunk volt.


Hírek, érdekességek, újdonságok:

Címlapról ajánljuk

További cikkek