Újabb őrület: vérfarkas diéta!

Még mielőtt beállítanád az órádat éjfélre, hogy telihold éjszakáján felriasszon, szerezz be egy holdnaptárat, és próbáld ki ezt az állati étrendet!

A divatdiéta feltalálók lelkesedése nem csökken - megszületett egy újabb tuti diéta, a vérfarkas (vagy másnéven Hold/Lunar) diéta. Bár az elnevezés talán azt sugallná, hogy telihold éjszakáján éjfélkor lehet csak enni, akkor is nyers húsokat, valójában nem erről van szó.Az alapelv ennél hétköznapibb - étrendünkkel kell követnünk a Hold ciklusát!A diéta első, egynapos fázisa egy 24 órás víz, zöldség-/gyümölcslé böjt - újholdkor vagy teliholdkor. A diéta kidolgozói szerint ugyanis ezeken a napokon a méregtelenítés hatékonyabb. Az alapverzió szerint ennyi elég is, de ha mégsem, továbbléphetünk a haladó vérfarkas-diétázók útján.

A hosszabb távú vérfarkas diéta folyamatosan lépést tart a Hold ciklusával:

  • Teliholdkor fogyasszunk csak vizet illetve gyümölcs- vagy zöldségleveket.

  • Ezt követően fogyó holdkor fogyasszunk sok folyadékot (legalább 8 pohár/nap), és a kiegyensúlyozott étrendi alapelvek szerint étkezzünk.

  • Újhold napján tartsunk aztán egy újabb 24 órás léböjtnapot

  • Növekvő holdkor folytassuk a kiegyensúlyozott étrendet. A diéta létrehozói szerint ebben a szakaszban, ahogy a Hold nő, úgy nő az étvágyunk is - tehát igazán próbára tehetjük elhatározásunkat. Ebben az időszakban együnk kevesebbet - bár az nem került meghatározásra, hogy minél együnk kevesebbet.

Hogy hány cikluson át kívánunk vérfarkasként élni, csak rajtunk múlik - élhetünk így akár csak 1 hónapig, de éveken át is.

Szakemberként nem igazán látom megalapozottnak a vérfarkas diéta mozgatórugóit, bár tény, hogy a holdciklus hatással lehet az emberi szervezetre - gondoljunk csak a nők peteérési ciklusára. A havi 2 léböjtnapot éppen be is lehet vállalni - feltéve, ha könnyedén megbirkózunk az éhséggel, és nem kínzásként éljük meg. Mindenesetre idősek, gyermekek, krónikus betegséggel küzdők inkább ne próbálják ki! A léböjtnapok közötti időszakra vonatkozó ajánlások érdemben nem különböznek a kiegyensúlyozott étrendi ajánlásoktól, így nem tartom őket kockázatosnak, de újszerűnek sem.

Az étrend célja a testsúly csökkentése - e tekintetben azonban nem elég konkrétak az előírásai, hiszen nincsenek energia- és tápanyag beviteli (vagy akár a rendszeres mozgásra vonatkozó) ajánlások, pusztán a havi két léböjtnap pedig nem elegendő a testsúly tartós, megfelelő ütemű csökkentéséhez, különösen ha csak kampányszerűen, 1-1- hónapra választjuk a vérfarkas-életmódot.

Hozzászólások (0)

Címlapról ajánljuk

15 sercegős sertéssült, ami az utolsó falatig élvezet

Készítsünk egy klasszikus, sült sertéshúsos fogást, mert ezekkel lehetetlen mellényúlni. Szaftosak, omlósak, de ha kell, ropogósak és aranybarnák. Serpenyőben, sütőben, rántva vagy roston: mindegy, hogyan sütjük, a siker (és az üresre törölt tányér) garantált.

Nosalty

5 őszi finomság, amit csak most tehetsz el a kamrába

Ugyan az ősz már a zord hónapok felé vezet minket, amikor szinte alig vannak friss alapanyagok a boltban, még nem kell teljesen lemondanunk a befőzésről és a különböző finomságok eltevéséről. Sőt, az évszak rengeteg kincsét csak most tudjuk későbbre megőrizni. Lássuk, mik ezek!

Lakos Benedek

További cikkek

Na, ezért isszák tejjel a teát az angolok

Rengeteg különböző fajta tea létezik a világon, és ezen felül az elkészítési és fogyasztási módszerek is igen sokszínűek. Az egyik legismertebb és legkevésbé érthető kombináció a tejes tea, ami a britek nagy kedvence. De hogyan született meg ez a furcsa ital?