Sziget Fesztivál 2025: a sör ára marad a tavalyi

Idén más lesz, és mégsem: a különleges atmoszféra és a változatos programok maradnak, de látványos újításokkal rukkolnak elő a szervezők. Ilyen lesz idén a Sziget Fesztivál!

A fesztivál megújult programstruktúrával, kreatív megoldásokkal és 0-24 órás élménykínálattal készül. Több helyszín költözik, miközben a fesztiválváros új „negyedei” a Sziget műfaji és kulturális sokszínűségét élénkítik. Kádár Tamás főszervező hangsúlyozta, hogy a Sziget alapértékeit megtartva, a változó igényekhez igazodva lépnek előre, hogy a látogatók számára felejthetetlen élményeket nyújtsanak.

Hamburger
Sziget Fesztivál 2025: a sör ára marad a tavalyi

Az idei Szigettel egy új fejezet nyílik a fesztivál életében, melynek középpontjában továbbra is a különleges atmoszféra, a sokszínű programkínálat és a felejthetetlen élmények állna Az idei évben azonban megannyi újítással is előrukkolunk

– mondta el Kádár Tamás főszervező a Sziget sajtótájékoztatóján.

Mint elmondta, az újítások sora – az eddig jól működő elemeket megtartva - a programstruktúrában, a vizuális megjelenésben és a szolgáltatásokban is megmutatkozik majd a 2025-ös Szigeten. Kádár elmondta, hogy a kultúrafogyasztási szokások változása és a fesztiválélmények iránti elvárások növekedésefolyamatos kihívást jelentenek egy fesztiválnak, „hogy erősítsük a helyünket a nemzetközi élmezőnyben, idén úgy döntöttünk, hogy egy többéves stratégia mentén egy nagyot lépünk előre. Kádár kiemelte, hogy olyan fejlesztéseket, újításokat, frissítéseket terveznek, melyben a Sziget alapvető értékeit – így a sokszínű zenei kínálatot és a változatos kulturális programokat – megtartva, azokat még erősítve, egyrészt nagy hangsúlyt fektetnek a kreatív megoldásokra, másrészt az újragondolt programstruktúrával igyekeznek a fesztiválozóknak szinte a nap 24 órájában élményeket nyújtani.

A Sziget hajtómotorja ugyanaz, mint a kezdetekkor, de míg a korai időkben azzal az „előnnyel” váltunk egyedivé, hogy nem ismertük a nemzetközi trendeket, most úgy erősítjük a Sziget identitását, hogy látjuk, milyen környezetben kell az erősségeinket hangsúlyoznunk

- mondta Kádár. 

Fenntarthatóság továbbra is kiemelt szempont 

„Fenntarthatósági törekvéseink terén továbbra is a környezetre gyakorolt negatív hatásunk minimalizálása, valamint a fokozódó környezeti kihívásokhoz való alkalmazkodás áll a fókuszban” – emelte ki Kádár, hozzátéve, hogy a Sziget a nemzetközi téren a Green Deal Circular Festivals tudásmegosztás részese, a Greener Future fenntarthatósági auditján megszerzett minősítése pedig egy jól menedzselhető, környezettudatos rendezvényt jelöl, amely túlmutat az elvárásokon és pozitív változást hoz. Kádár elmondta, hogy az egyik kiemelt problémát a fesztivál után hátrahagyott sátrak tömege jelenti, melyek eldobálása jelentősen erőforráspazarló.

Tavaly pozitív ösztönzők beépítésével igyekeztünk a látogatókat arra ösztökélni, hogy a behozott sátrukat vigyék is el. A hátrahagyott, vagy kijelölt pontokon leadott sátrak egy része jótékony célokat szolgál, a sérült, szakadt darabokból pedig upcycled merch termékek készülnek. Azért, hogy hatékonyan minimalizáljuk a szemétként végző sátrak számát, egy depozit-rendszert dolgoztunk ki “ne-hagyj-hátra-sátrat” Kauciós Jegy néven, mely keretében a látogató, aki sátorral érkezik a fesztiválra, kiváltja a kauciós jegyet, amit akkor kap vissza, ha a sátrával együtt távozik a fesztiválról.

Kádár elmondta továbbá azt is, hogy idén újabb szintet lépnek a robbanómotoros járművek csökkentése érdekében.

Vendéglátás - nem emelik a sör árát

Az idei Sziget a vendéglátás terén is igyekszik új szintre emeli az élményt. Elöljáróban Kádár kiemelte, hogy idén nem emelkednek a sörárak.

Eljött az ideje, hogy határozottan kijelentsük, hogy a Sziget nem egy drága fesztivál. Ennek bizonyítéka, hogy amellett, hogy az infláció ellenére nem emelkedtek a jegyárak, a Dreherrel közösen sikerült azt is elérnünk, hogy a sörárak se emelkedjenek. 

Az ételkínálat továbbra is a fesztivál különböző, jól elérhető vendéglátós blokkjainál – azaz food-courtokban – várja a látogatókat, így mindenki számára könnyedén megtalálható a személyes ízlésének megfelelő választék. A kínálatban egyaránt helyet kapnak a hagyományos, magyaros ízek és a nemzetközi konyha remekei.
„Idén kiemelt figyelmet fordítunk az ételérzékenységgel élő és növényi alapú étrendet követők igényeire, így a fesztivál területén minden eddiginél több vegetáriánus, vegán és mentes opcióval találkozhatnak a látogatók” – emelte ki a főszervező.

Ezen felül lesz dedikált stand, mely kizárólag olyan kínálattal várja a vendégeket, amely az egyéni érzékenységeket is figyelembe veszi, ezzel biztosítva, hogy mindenki megtalálja a számára tökéletes ételt. Az idei szezonban is megjelennek majd prémium kategóriás vendéglátó egységek, elsősorban a VIP területeken, azonban érdemes hangsúlyozni, hogy ezek megjelenése nem feltétlenül utal a Sziget általános árazási politikájára. Továbbra is elérhető lesz a Budget-Friendly opció. Az ételt kínáló egységeknek legalább egy pénztárcabarát fogást kell kínálniuk.

Vendéglátás terén is nagy hangsúlyt fektetünk a környezettudatos, kisebb karbonlábnyomú megoldásokra

– mondta Kádár.

A szerződött partnerek számára egyértelmű feltétel, hogy a műanyag zacskók, nylon táskák, eldobható tányérok, evőeszközök és egyéb csomagolóanyagok helyett kizárólag papír vagy környezetbarát, lebomló anyagokból készült kellékek használhatók - ezek a fesztivál után komposztálásra, majd mezőgazdasági hasznosításra kerülnek. Emellett előnyt jelent, ha a vendéglátó egységek energiatakarékos technológiákat alkalmaznak, standjaikat környezetbarát anyagokból alakítják ki, és az alapanyag-beszerzésnél a fenntarthatóságra helyezik a hangsúlyt.

Idén is folytatódik a Szigeten a Diageo tudatos és felelős alkoholfogyasztást népszerűsítő DRINKiQ kampánya, amely mértékletességet ösztönző üzenetekkel, hasznos tippekkel és alkohollal kapcsolatos információkkal segíti a bulizókat, hogy felejthetetlen élményben legyen részük.

A fesztiválozók ismét felfrissülhetnek a koncertek között az ingyenes DRINKiQ ivóvízpontokon és a DRINKiQ Oasis-ban, ahol idén egyéb újratöltődést támogató meglepetésekkel is várják majd őket a szervezők. A gyűjthető DRINKiQ repoharakon a mértékletességre bíztató üzenetek mellett QR kód is található, amely a kampány weboldalára vezet. A látogatók itt további információt találnak az alkoholról, annak testre és lélekre gyakorolt ​​hatásairól, valamint egy kvízzel az alkohollal kapcsolatos tudásukat is felmérhetik.

Ajánlott videó

Legújabb receptek

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Top Receptek

Klasszikus hagyományos bejgli

Ez egy mennyei bejgli, egy igazi hungarikum! Karácsonykor nem hiányozhat az ünnepi asztalról! Hosszú - már évtizedekben mérhető - idő óta így készítem....mi nem szeretjük a hatalmas, ...