Mindössze napi két órát töltenek együtt a magyar családok

Mi okozza a problémákat? Erre és más kérdésekre kereste a választ a Mizse természetes ásványvíz legutóbbi, 2019 áprilisában készített kutatásában, nézzétek! (x)

Manapság a krónikus időhiány sajnos nem ismeretlen fogalom. Nem csak a munkánk, de az egyéb rutinfeladatok is értékes perceket vesznek el mindennapjainkból, így kevés idő jut szeretteinkre. A magyarok fele legfeljebb két órát tud naponta eltölteni gyermekeivel, de ez sem nevezhető igazán minőségi időtöltésnek – derült ki a Mizse természetes ásványvíz legutóbbi kutatásából.

A mai rohanó világban egyre túlterheltebbek vagyunk, kevesebb időnk marad arra, hogy minden követelménynek megfeleljünk. Gondot jelent a mindennapi élet megszervezése, így nem marad elég lehetőség minőségi idő megteremtésére és közös eltöltésére – legyen szó kulturális programokról, sportról vagy akár egy jó beszélgetésről.

Időteremtés - Hiányzik, mint egy korty víz

Egy átlagos hétköznapon a magyarok fele legfeljebb kétórányi időt tud kötetlenül eltölteni a gyermekeivel – ennyi idő ugyanis az, amikor nem kell dolgoznia vagy egyéb feladatokat elvégeznie. Vagyis évente átlagosan 520 óra jut egymásra a szürke hétköznapokon. Ez túl kevésnek bizonyul, hiszen a válaszadók 67%-a nem tartja elegendőnek az általa megjelölt időmennyiséget, ami jól mutatja a téma aktualitását és súlyosságát.

Az ország női lakosságának születéskor várható élettartama körülbelül 79 év, valamint átlagosan 28 évesen szülik az első gyermeküket.* Ez alapján elmondható, hogy 51 közösen eltöltött év adatik meg édesanyánkkal. Ehhez képest – ha a hétvégékét nem vesszük figyelembe –, a hétköznapi átlagos 2 órával számolva, csupán 3 évnyi minőségi időt töltünk együtt az 51-ből.

Felemésztenek minket a szürke hétköznapok

A közösen eltöltött idő sem nevezhető igazán minőséginek, ugyanis inkább a feladatok elvégzésével telik. Egy átlagos héten a megkérdezettek 68%-a a közös időt leginkább bevásárlással tölti, míg 52% a napi rutinfeladatokat beszéli át, szervezi meg. A megkérdezettek közel fele a családi kohéziót erősítő programok helyett olyan passzív tevékenységet választ, mint például a tévé- vagy filmnézés. Ezzel szemben csupán a válaszadók egyharmadának marad lehetősége olyan programokra, amelyek a szülő-gyerek kapcsolatot erősítik, valamint fejlesztik a gyermekek nyelvi készségét. Ilyen többek között a meseolvasás is.

Nemi bontást tekintve még mindig inkább a nők végzik el a házimunka oroszlánrészét: a kutatásban résztvevő édesanyák 95%-a maga végzi a családi fészek mindennapi teendőit. Ezzel szemben a férfiak csupán 47%-a nyilatkozott úgy, hogy őt terhelik a háztartással kapcsolatos tennivalók. A felmérésből az is kiderült, hogy míg a családapák szívesebben osztják meg ezeket a feladatokat, a nők hajlamosabbak mindent egyedül csinálni, ami szintén csökkenti a családdal eltöltött idő mennyiségét.

24 óra nem elég

Elsősorban kötelezettségeink miatt nem tudunk elegendő minőségi időt eltölteni szeretteinkkel, azonban mégsem a feladatok számának csökkentését látjuk megoldásnak. A kutatásban résztvevők kétharmada a rendelkezésre álló idejét növelné, vagy a hozzáállását változtatná meg, hogy lazábban tudja venni teendőit. Minderre az előre átgondolt időbeosztás, illetve a tennivalók priorizálása és megosztása megoldást nyújthat.

A Mizse, értve a magyar családok problémáit és igényeit, arra törekszik, hogy hozzájáruljon életminőségük javításához. A mizseviz.hu weboldalon számos olyan praktikát oszt meg, melyekkel jelentős mennyiségű idő szabadulhat fel. Olyan megoldásokkal igyekszik segítséget nyújtani, mint a hatékony takarítás, a gyors és egyszerű receptek közzététele, illetve a vásárlás racionalizálása – hogy a mindennapokhoz ne kelljen polipnyi, nyolc kéz. Ezzel a családtagoknak lehetőségük nyílik egymással több, kapcsolatápolás szempontjából értékes percet eltölteni.

Háttérinformációk

A sajtóközleményben beidézett felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült, a Magyarvíz Kft. megbízásából. Az adatfelvételre 2019 áprilisában került sor. A kutatás célcsoportját azok a 25-49 éves családosok képezték, akik legalább egy 12 éves vagy kisebb gyermeket nevelnek. Az így létrejött végső válaszadói minta elemszáma 227 fő.

* Források:

ksh.hu

ec.europa.eu

A Magyarvíz Kft-ről

A Magyarvíz Ásványvíz Kft. a legdinamikusabban fejlődő ásványvíz cég, sikertörténete 2002-ben kezdődött. Szakítva a hazai szokásokkal, termékeihez alacsony ásványianyag-tartalmú víz lelőhelyet keresett, melyet Lajosmizse határában meg is talált. A település határában épült meg 8000 négyzetméteres csarnokuk, palackozó üzemük és az 5000 négyzetméteres raktáruk. Legnépszerűbb termékük a Mizse, mely már háromszor is kiérdemelte az Év Terméke Díjat. 2016-ban egy teljes körű arculatváltása során vidám, színes logót, letisztult címkét kapott a termékcsalád, és egy kedves polip kabalaállatot, a vásárlók döntése alapján.

Az időhiány orvoslására további tippeket a Mizse oldalán találsz!

Hirdetés

Támogatott tartalom

Címlapról ajánljuk

Édes és sós gofrireceptek

Egy gyümölccsel, édes krémmel vagy csak fagyival tálalt édes gofrinak senki sem tud nemet mondani, sőt, sós gofritársai sem maradnak szégyenben, ha a kedvencekről van szó.

Nosalty

További cikkek

Így gondozzuk helyesen az aloe verát

Az aloe vera egy igen sokoldalú növény, amit mind a gyógyászatban, mind a szépségápolásban már hosszú évszázadok óta használnak. De hogyan tarthatjuk életben a négy fal között, hogy mi is élvezhessük az előnyeit anélkül, hogy boltba vagy drogériába kellene rohannunk a belőle készült termékekekért?