Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Mindössze napi két órát töltenek együtt a magyar családok

Mi okozza a problémákat? Erre és más kérdésekre kereste a választ a Mizse természetes ásványvíz legutóbbi, 2019 áprilisában készített kutatásában, nézzétek! (x)

Manapság a krónikus időhiány sajnos nem ismeretlen fogalom. Nem csak a munkánk, de az egyéb rutinfeladatok is értékes perceket vesznek el mindennapjainkból, így kevés idő jut szeretteinkre. A magyarok fele legfeljebb két órát tud naponta eltölteni gyermekeivel, de ez sem nevezhető igazán minőségi időtöltésnek – derült ki a Mizse természetes ásványvíz legutóbbi kutatásából.

A mai rohanó világban egyre túlterheltebbek vagyunk, kevesebb időnk marad arra, hogy minden követelménynek megfeleljünk. Gondot jelent a mindennapi élet megszervezése, így nem marad elég lehetőség minőségi idő megteremtésére és közös eltöltésére – legyen szó kulturális programokról, sportról vagy akár egy jó beszélgetésről.

Időteremtés - Hiányzik, mint egy korty víz

Egy átlagos hétköznapon a magyarok fele legfeljebb kétórányi időt tud kötetlenül eltölteni a gyermekeivel – ennyi idő ugyanis az, amikor nem kell dolgoznia vagy egyéb feladatokat elvégeznie. Vagyis évente átlagosan 520 óra jut egymásra a szürke hétköznapokon. Ez túl kevésnek bizonyul, hiszen a válaszadók 67%-a nem tartja elegendőnek az általa megjelölt időmennyiséget, ami jól mutatja a téma aktualitását és súlyosságát.

Az ország női lakosságának születéskor várható élettartama körülbelül 79 év, valamint átlagosan 28 évesen szülik az első gyermeküket.* Ez alapján elmondható, hogy 51 közösen eltöltött év adatik meg édesanyánkkal. Ehhez képest – ha a hétvégékét nem vesszük figyelembe –, a hétköznapi átlagos 2 órával számolva, csupán 3 évnyi minőségi időt töltünk együtt az 51-ből.

Felemésztenek minket a szürke hétköznapok

A közösen eltöltött idő sem nevezhető igazán minőséginek, ugyanis inkább a feladatok elvégzésével telik. Egy átlagos héten a megkérdezettek 68%-a a közös időt leginkább bevásárlással tölti, míg 52% a napi rutinfeladatokat beszéli át, szervezi meg. A megkérdezettek közel fele a családi kohéziót erősítő programok helyett olyan passzív tevékenységet választ, mint például a tévé- vagy filmnézés. Ezzel szemben csupán a válaszadók egyharmadának marad lehetősége olyan programokra, amelyek a szülő-gyerek kapcsolatot erősítik, valamint fejlesztik a gyermekek nyelvi készségét. Ilyen többek között a meseolvasás is.

Nemi bontást tekintve még mindig inkább a nők végzik el a házimunka oroszlánrészét: a kutatásban résztvevő édesanyák 95%-a maga végzi a családi fészek mindennapi teendőit. Ezzel szemben a férfiak csupán 47%-a nyilatkozott úgy, hogy őt terhelik a háztartással kapcsolatos tennivalók. A felmérésből az is kiderült, hogy míg a családapák szívesebben osztják meg ezeket a feladatokat, a nők hajlamosabbak mindent egyedül csinálni, ami szintén csökkenti a családdal eltöltött idő mennyiségét.

24 óra nem elég

Elsősorban kötelezettségeink miatt nem tudunk elegendő minőségi időt eltölteni szeretteinkkel, azonban mégsem a feladatok számának csökkentését látjuk megoldásnak. A kutatásban résztvevők kétharmada a rendelkezésre álló idejét növelné, vagy a hozzáállását változtatná meg, hogy lazábban tudja venni teendőit. Minderre az előre átgondolt időbeosztás, illetve a tennivalók priorizálása és megosztása megoldást nyújthat.

A Mizse, értve a magyar családok problémáit és igényeit, arra törekszik, hogy hozzájáruljon életminőségük javításához. A mizseviz.hu weboldalon számos olyan praktikát oszt meg, melyekkel jelentős mennyiségű idő szabadulhat fel. Olyan megoldásokkal igyekszik segítséget nyújtani, mint a hatékony takarítás, a gyors és egyszerű receptek közzététele, illetve a vásárlás racionalizálása – hogy a mindennapokhoz ne kelljen polipnyi, nyolc kéz. Ezzel a családtagoknak lehetőségük nyílik egymással több, kapcsolatápolás szempontjából értékes percet eltölteni.

Háttérinformációk

A sajtóközleményben beidézett felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült, a Magyarvíz Kft. megbízásából. Az adatfelvételre 2019 áprilisában került sor. A kutatás célcsoportját azok a 25-49 éves családosok képezték, akik legalább egy 12 éves vagy kisebb gyermeket nevelnek. Az így létrejött végső válaszadói minta elemszáma 227 fő.

* Források:

ksh.hu

ec.europa.eu

A Magyarvíz Kft-ről

A Magyarvíz Ásványvíz Kft. a legdinamikusabban fejlődő ásványvíz cég, sikertörténete 2002-ben kezdődött. Szakítva a hazai szokásokkal, termékeihez alacsony ásványianyag-tartalmú víz lelőhelyet keresett, melyet Lajosmizse határában meg is talált. A település határában épült meg 8000 négyzetméteres csarnokuk, palackozó üzemük és az 5000 négyzetméteres raktáruk. Legnépszerűbb termékük a Mizse, mely már háromszor is kiérdemelte az Év Terméke Díjat. 2016-ban egy teljes körű arculatváltása során vidám, színes logót, letisztult címkét kapott a termékcsalád, és egy kedves polip kabalaállatot, a vásárlók döntése alapján.

Az időhiány orvoslására további tippeket a Mizse oldalán találsz!

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!