Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Lehet fogyni mozgás nélkül?

Számos módszer ígér könnyű, gyors fogyást sport nélkül. De mi történik valójában, amikor három nap alatt ledobsz három kilót, és miért szedsz vissza négyet a következő hétre?

Ha a súlytöbbletedre gondolsz, valószínűleg a kisebb-nagyobb zsírrétegek zavarnak, amelyek az elmúlt években alattomosan derekad köré rakódtak. Amikor testsúlycsökkentésről beszélünk, akkor épp ezeknek a zsírraktáraknak a leapasztását tűzzük ki célul. Vagyis zsírból szeretnénk fogyni. A három nap alatti látványos súlycsökkenés általában a szénhidrát-megvonásos diéták látszatsikere: ilyenkor mindössze a korábban elfogyasztott tápanyagokkal megkötött víz távozik a szövetek közül, nem a zsír.

Ide is kell a matek

Ha okosan szeretnél nekilátni a súlyvesztésnek, akkor egy picit meg kell barátkozni a számokkal. Ezért, ne ijedj meg, de matekkal kezdünk. Ahhoz, hogy valódi fogyást produkálj, vagyis pl. egy kilót fogyj a zsírtartalékaidból: 7000 kalóriát kell valahogy megspórolnod, felhasználnod – és ezt legalább egy hétre kell beosztanod. Így lehet a fogyókúra hosszan tartó életmód, nem önsanyargatás.

Aki elhatározta, hogy ezúttal tényleg lefogy, annak hosszútávon kell gondolkodnia, és tartható étrendet kell választania, amiben kiegyensúlyozott mértékben oszlanak el a fehérjék, szénhidrátok és zsírok. A korábbi napi kalóriamennyiséget (feltéve, hogy nem koplaltál túl alacsony kalóriatartalmú diétával!) 300-500 kalóriával lecsökkentve, már meg is spóroltál 3500 kalóriát egy héten, vagyis fél kiló valódi fogyás rögtön reális céllá vált.

A maradék deficit eléréséhez segít hozzá a rendszeres testmozgás és a napi aktivitási szinted növelése. Ha minden nap a lépcsőt választod lift helyett, kicsit hamarabb szállsz le a buszról vagy távolabb hagyod a kocsit, és gyalogolsz összesen 30 percet, felállsz óránként az íróasztal mellől és jársz egy kicsit, máris további heti 1500 kalória mínusznál járunk. Ehhez jön még a rendszeres sport: heti háromszor-négyszer egy óra, a te aktuális edzettségi állapotodnak megfelelő intenzitású állóképesség-fejlesztő és erősítő edzéssel össze is jött a heti 7000 összkalória spórolás, ami egyenlő egy kiló valódi fogyással.

Olvastad már?

Ezért írj étrendi naplót!

A rendszeres mozgás duplán hat!

De nem csak a matek és a gyorsabb eredmény miatt érdemes sportolni: a mozgás óriási előnye, hogy érezhetően javulni fog a mindennapokhoz szükséges állóképességed, vidámabb és energikusabb leszel, megnő az önbizalmad, ráadásul az izomtömeged növekedésével sokkal formásabbá, tónusosabbá válik a tested, mintha pusztán az étkezési szigorításokkal akarnál fogyni. Ne felejtsük el azt sem, hogy minél nagyobb az izomtömeged (nyugi, nem leszel Schwarzenegger egész addig, amíg nem válsz férfivá, illetve nem edzel és eszel annyit, mint Schwarzenegger), annál nagyobb a szervezeted nyugalmi energiafelhasználása is, tehát alapjáraton is egy kis „zsírégető kazánná” válik a tested.

A legjobb, hogy mindezek a „mellékhatások” mind felsorakoznak mögéd, hogy hétről-hétre megerősödve fizikailag, és a magadba vetett hitben is, lassan, de garantáltan tartósan leadd a pluszkilókat. A következő cikkben arról írok majd, milyen mozgásformát érdemes választanod a jelenlegi súlyod és edzettségi állapotod alapján.

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!