Akár a vércukorszint ellen is védhet ez a mennyei trópusi gyümölcs

Lehet, hogy éppen az a gyümölcs segít a vércukorszint szabályozásában, amelyről sokan azt gondolják, túl édes ehhez? Egy friss kutatás szerint a mangó meglepő módon nem ellenség, hanem akár szövetséges is lehet az egészséges anyagcsere fenntartásában.

A George Mason Egyetem legfrissebb kutatása szerint a mangó napi fogyasztása várakozáson felüli módon támogathatja a vércukorszint szabályozását, és segíthet csökkenteni a testzsírt azoknál, akiknél elődiabétesz áll fenn. A hat hónapig tartó vizsgálat során olyan felnőtteket követtek, akiknél fennállt a cukorbetegség kialakulásának kockázata.

Gyümölcssaláta
A mangó segíthet a vércukorszint szabályozásában
Getty Images

A résztvevőket két csoportra osztották: az egyik csoport naponta egy egész mangót fogyasztott, míg a másik alacsony cukortartalmú rágcsálnivalót kapott. Az eredmények egyértelműen azt mutatták, hogy a mangót rendszeresen fogyasztók körében:

  • jobb glükózszabályozás,
  • fokozott inzulinérzékenység
  • és a testzsír csökkenése volt megfigyelhető az alternatív csoporthoz képest.

Miért lehet hasznos a mangó?

A kutatás rámutat arra, hogy a mangóban található cukor nem ugyanaz, mint a hozzáadott cukrok – ezek természetes formában vannak jelen, rostokkal, vitaminokkal és más mikrotápanyagokkal együtt. Ezek az összetevők együtt nem emelik meg olyan hirtelen a vércukrot.

Az eredmény arra ösztönzi a szakértőket, hogy ne csak a cukor mennyiségét nézzük, hanem azt is, milyen „csomagban” van jelen: egy egész gyümölcs a benne levő rosttal, vitaminokkal, ásványi anyagokkal és más bioaktív vegyületekkel együtt kedvező hatással lehet az anyagcserére.

Mit mond a szakértő?

Raedeh Basiri, a George Mason Egyetem adjunktusa kiemelte, hogy az elődiabéteszes állapotú egyének számára érdemes arra fókuszálni, hogy a cukrok milyen formában jutnak a szervezetbe, nem elég csupán azok mennyiségét vizsgálni. Az egész mangók rendszeres beépítése az étrendbe praktikus és hatékony mód lehet a vércukorszint kontrollálására.

Basiri szerint ez a kutatás kihívás elé állítja azt az általános feltételezést, miszerint minden magas cukortartalmú étel egyformán káros — az egész gyümölcsök esetében a tápanyagösszetétel és a rosttartalom kompenzáló szerepet tölthet be.

Forrásunk volt.

Ajánlott videó

Legújabb receptek

Nagymamám kapart rétese

Nagymamám ezt a levágott, rétesszélek újra nyújtott tésztájából készítette. Mivel a sütéshez előkészített hagyományos töltelékek addigra elfogytak, ezt a tölteléket ...

Címlapról ajánljuk

3 jel, hogy megérett a vöröshagyma: nyár vége fele légy...

A saját termesztésű vöröshagyma betakarítása az egyik legfontosabb nyári kerti munka. De honnan tudhatjuk, hogy mikor jött el az ideje felszedni a hagymát? A növény több egyértelmű jelzést is ad: a levelek állapota, a hagyma nyaka és a belső levelek száradása mind azt mutatja, hogy elérte végleges méretét.

Brecz Judit

További cikkek

Top Receptek

Hagyományos töltött paprika

Turós Emil konyhai alapmű szakácskönyvéből származik a recept. Aki kedveli a hagyományos ízeket, ezzel a recepttel biztosan nem lő mellé.  Az elkészítését annyival egészíteném ki, ...

Tradicionális gulyásleves

Az igazi Hungarikum, amire igazán büszkék lehetünk. Vendéglátós lévén tapasztaltam, hogy a külföldi turisták, amikor betérnek az étterembe, az volt az első kérdésük, hogy "Gulász " ...

Egyszerű tökfőzelék

Van, aki tejjel, van, aki csontlével, megint mások kovászos uborka levével készítik - mi így szeretjük, egy kis fűszerpaprikával és sok sok kaporral.