Akik a hetvenes-nyolcvanas években nőttek fel, valószínűleg emlékeznek azokra a nyári délutánokra, amikor a Traubisoda elmaradhatatlan kelléke volt a strandolásnak, kirándulásnak vagy egy egyszerű családi ebédnek. Ez az ikonikus, szőlőízű magyar üdítő néhány hónapja újjászületett, és a hazai nosztalgiára éhes közönség körében szinte azonnal óriási sikert aratott.
A Márka Üdítőgyártó Kft. 2023-ban hosszú távú megállapodást kötött a legendás Traubisoda gyártási és forgalmazási jogaira, így a retró ital újra elfoglalhatta helyét a boltok polcain.
A kezdeti időszakban főként a Lidl, az Interspar és a Penny boltjaiban volt kapható, de a készletek villámgyorsan fogytak. Több helyen beszámoltak arról, hogy szinte versenyfutás zajlott a palackokért – a nosztalgiahullám tehát egyértelműen elérte a magyar vásárlókat.
Baranyában például olyan ritkaságnak számított az ital, hogy a Bama.hu tudósítói hiába járták sorra a pécsi boltokat, sehol nem találtak már Traubisodát. Az Interspar dolgozói elmondták: volt belőle, de gyorsan elfogyott, azóta pedig nem kaptak új szállítmányt.
Most azonban újabb fordulatot vesz a Traubi-történet
A Lidl üzleteiben megjelent a Traubi legújabb változata, a kékszőlős íz. Ez az újdonság egyszerre épít a nosztalgiára és hoz friss lendületet a retró ital arculatába. A megszokott, enyhén szénsavas, üdítő szőlőíz mellé most egy kicsit modernebb, trendibb ízvilág társul – a kékszőlővel nemcsak az íz, hanem a szín is új élményt ad.
A Lidl üzletlánc az elsők között hozza forgalomba az új ízt: a kékszőlős Traubi május 15-től, csütörtöktől lesz elérhető az üzletekben.
A Traubi mostani megjelenése jól mutatja, mennyire erős a retró italok iránti kereslet. Az új generáció számára ez egy izgalmas, természetesebb ízélményt kínáló ital, a régi fogyasztók számára pedig egy korty gyerekkor, egy falat emlék – most már kékszőlős ízben is.
Címlapkép: Fortepan / Tóth József Füles
Még több aktuális hír itt: