Így őrizd a vitamint!

Sütünk-főzünk, de a párolásról sokszor megfeledkezünk. Pedig nagyon hasznos télvíz idején, hiszen így igazán frissen és vitamindúsan fogyaszthatjuk el a zöldségeket.

Párolásnál, gőzölésnél, illetve főzésnél sok szempontot kell figyelembe vennünk: nem mindegy például, hogy mennyi vizet használunk, milyen az edényünk, ha sima lábasban készítjük teszünk-e ráfedőt, és még sorolhatnánk a megannyi tanácsot.

Ezeket olvastad már?

A legjellemzőbb hiba, hogy legtöbben túlfőzzük a zöldségeket, így teljesen elvesztik színűket, roppanós állagukat, és a már említett fontos vitaminokat. Ha mégis főzésre adnánk a fejünket, lobogó vízben tegyük, és csak igen rövid ideig, így ízletesebbek maradnak ezek a finomságok. Ha a forró víz után azonnal bedobjuk őket hideg illetve jeges vízbe, vagyis blansírozzuk, akkor megakadályozzuk, hogy a zöldségek tovább főjenek. A végeredmény sokkal egészségesebb lesz, persze ez köszönhető annak is, hogy semmilyen zsiradékot nem használunk ezekhez a technológiákhoz. Tény, hogy még ilyenkor is sok vitamin távozhat belőlük, így érdemes a főzőlevet megtartani, és azt mártásokhoz felhasználni.

Ezeket olvastad már?

A párolást lassú tűzön érdemes végezni, kevés folyadékkal. Ez lehet víz, alaplé, de akár bor is. Olyan ételeket ajánlatos választani erre a célra, melyek hamar megpuhulnak, de jöhetnek a halak és a csirke is.

A gőzölés egy igen kíméletes technika, amely során az étel nem érintkezik közvetlenül a vízzel, illetve más egyéb folyadékkal, hiszen a gőz az, ami megpuhítja. Nagyon fontos, hogy megfelelő edényt válasszunk erre a célra - minél nagyobb, annál jobb, mert így marad hely a gőznek, hogy keringhessen és átjárhassa az edényt. Erre a célra remek pároló-edényeket lehet kapni - akinek gyomor-problémája van, diétázni vagy fogyni szeretne, mindenképp érdemes beszereznie egy ilyen kütyüt. Mi most összeválogattunk Nektek a NoSalty webshopból néhány remek darabot!

1. Mikrós rizsfőző

A legegyszerűbb és legtisztább módja a rizs és más gabonafélék elkészítésének. A mikrohullámú sütőben pár perc alatt készre fő a rizs. A modern dizájnnak köszönhetően az étel az edényben azonnal tálalható.

2. Pároló-sütő edény, zöld

Ez az ötletes pároló-sütő edény egy vadiúj sütési technikát alkalmaz: csak összekapcsoljuk a szilikon edényt, és máris kész a ropogós és egészséges étek, mely zsiradék nélkül készül, minden vitamin megőrzésével.

3. Szilikon pároló betét

Szilikonban párolni! A tradíció és innováció ötvözete: egészséges, praktikus és higiénikus főzés az ezeréves dizájn és a modern anyag egyesítésével. Két szinten két különböző ételt egyidejűleg készíthetünk el (pl.: felül hal, alul zöldségek.) A hagyományos edényekhez illeszkedik.

4. Összecsukható pároló betét

Összecsukható pároló betét: könnyű, egészséges, ízletes ételek hozzáadott zsiradék nélkül párolva. Lehetővé teszi a kíméletes párolást nagyobb mennyiség esetén is, emellett helytakarékos. Tökéletesen illeszkedik a normál méretű főzőedényekre. Összecsukva feleannyi helyet foglal, bármelyik konyhai fiókban tárolható. Izolált fogantyúival könnyen kiemelhető a fazékból.

5. Lekue párolódoboz

A Lekue párolódobozzal a mikrohullámú sütőben vagy a sütőben is egészséges ételeket tudunk készíteni zsiradék hozzáadása nélkül! A csepegtető tálcával kiegészített párolódoboz sütés közben párolja is az ételeket, ezáltal megőrzi azok értékes tápanyagát. A kivehető tálcának köszönhetően a sütés során lecsöpögő nedvesség a doboz alján gyűlik össze. A fűszernövények és fűszerek a doboz alján a páclében fejtik ki hatásukat, nem keverednek össze a tálcán lévő étellel. 3-4 fős adagok készíthetők vele.

6. Zöldségpároló

Zöldségpároló edény, mely segítségével gond nélkül készíthetünk saját gőzében párolódó ételeket, zöldségeket. Magas minőségű rozsdamentes acélból készült. Könnyű kezelni, többfunkciós, helytakarékos.

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek