Büntetlen örömök

Édességrajongók, figyelem! Az állandó kísértés-bűnbeesés harcnak vége! Ma már sok egészséges édesítőszer közül választhatunk, így régi kedvenc desszertjeinket is újra gondolhatjuk!

Az édességet szinte mindenki szereti, ebben talán nincs is vita. Van, aki kevésbé édesszájú, de egy jól eltalált süti vagy finom csoki látványának kevesen tudunk ellenállni. A desszertmániának és nassolásnak azonban megvan a böjtje, a szervezetünk előbb-utóbb fellázad a sok cukor ellen és pluszkilók/betegség képében jelzi, hogy valami nincsen rendben. Szerencsére ma már vannak alternatívák, melyekkel ha nem is mértéktelenül, de az elhízás fenyegető réme nélkül élvezhetjük az ízeket.

Xilittel készült receptjeinket itt találod >>

A sütés során helyettesíthetjük a kristálycukrot a következőkkel: nyírfacukor (xilit), méz, sztívia, nádcukor. Ezek az édesítők kevesebb energiát tartalmaznak a hagyományos répacukorral szemben, így kevésbé terhelik meg a szervezetet fölösleges kalóriákkal és kisebb mennyiség is elegendő belőlük a kívánt eredmény eléréséhez. Mutatunk pár receptet, melyek alternatív édesítőkkel elkészítve ugyanolyan jól sikerülhetnek, a különbséget csak a nadrágunk bőségén fogjuk megérezni – pozitív irányban!

Nádcukorral készült receptek >>

Tankolj fel paradicsomból! >>

Expressz finomság: reform palacsinta >>

A rovat korábbi cikkeit itt találod >>

Hozzászólások

Maszatart

én a kristálycukrot mézzel helyettesítem, de a környezetemben él?k (méz) allergiája miatt agave szirupot használok. remélem err?l az édesít?szerr?l is kerül fel okosság. :)

Címlapról ajánljuk

További cikkek

6 étel, amit soha ne egyél meg nyersen

Vannak olyan ételek, amelyeket inkább nyersen kéne fogyasztanunk, hogy a bennük lévő tápanyagok ne illanjanak el főzés közben (ilyen a brokkoli vagy a fokhagyma), azonban akadnak olyan ételek is, amelyeket pont, hogy csak hőkezelés után szabad megennünk. Mutatjuk, melyek ezek!