Kevesebb szaloncukor kerül a dobozokba idén – Így változnak a legnagyobb márkák termékei

A karácsonyi szezonban több népszerű szaloncukormárka is csökkentett kiszerelésben kerül a boltok polcaira.

Az idei ünnepi szezonban a vásárlók több ismert szaloncukormárkánál is kisebb csomagokkal találkozhatnak a boltok polcain. Ennek hátterében több gazdasági tényező áll: a kakaó világpiaci ára a gyenge nyugat-afrikai termés miatt soha nem látott magasságokba emelkedett, miközben a cukor is jelentősen drágult. Magyarországon mindehhez további terhek is társulnak, amelyek erősen sújtják a gyártókat.

Szaloncukrok díszcsomagolásban
Kevesebb szaloncukor kerül a dobozokba idén – Itt a legnagyobb márkák változásai
Getty Images

Az elmúlt hónapokban több hazai szaloncukorgyártó és forgalmazó is jelezte a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság felé, hogy a 2025-ös karácsonyi időszakban a megszokottnál kisebb kiszereléssel kerülnek piacra termékeik.

A változások márka szerint eltérőek: a Bonbonetti szaloncukrok súlya egységesen 300 grammról 280 grammra csökkent, ami 6,7 százalékos mérséklést jelent, és minden ét- és tejcsokoládés változatot érint, legyen szó zselés fondant- vagy krémes ízről.

Milka:

A Milka termékeinek esetében ennél jóval nagyobb a visszaesés, hiszen a legtöbb íznél 310 grammról 255 grammra zsugorodott a csomag, ami 17,7 százalékos csökkenést takar.

Az Oreós és a Sport szaloncukor 300 grammról 245 grammra esett vissza, ami 18,3 százalékos mínuszt jelent, míg a marcipános változat 300 grammról 255 grammra csökkent, azaz 15 százalékkal lett kisebb.

A Tibi szaloncukroknál szintén egységes a mérséklés: minden íz és válogatás 330 grammról 280 grammra változott, ami 15,2 százalékos apadást eredményezett.

A Vadász szaloncukrok sem maradtak ki a sorból, ott a 350 grammos kiszerelések 300 grammosra estek vissza, így 14,3 százalékos csökkenés következett be.

A méretcsökkenések mögött elsősorban a kakaó drágulása áll

Ennek elsőszámú oka a nyugat-afrikai gyenge kakaótermés, de a cukor és más alapanyagok árának emelkedése is jelentős hatással van a gyártókra. Emellett a csomagolóanyagok költsége is meredeken nőtt, a gyenge forint pedig tovább növeli az importból származó alapanyagok beszerzési árát. Minderre rátevődnek az iparág által régóta kifogásolt hazai terhek, mint az EPR-díj és a NETA, amelyek különösen érzékenyen érintik a szezonális, nagy volumenben értékesített, de alacsony haszonkulcsú termékeket.

Forrásunk volt.

Ajánlott videó

Hirdetés

Támogatott tartalom

Legújabb receptek

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Top Receptek

Klasszikus hagyományos bejgli

Ez egy mennyei bejgli, egy igazi hungarikum! Karácsonykor nem hiányozhat az ünnepi asztalról! Hosszú - már évtizedekben mérhető - idő óta így készítem....mi nem szeretjük a hatalmas, ...