Mit tehet a vendég, ha leromlott a kedvenc étterme?

Ha ismerős a felvázolt szituáció, akkor biztos kerestük már a miérteket. Van ebben felelősségünk vendégként?

Nagyon bosszantó és kiábrándító éttermi élmény tud lenni, amikor egy kedvenc, abszolút a radaron lévő vendéglátóhely, ételbár, büfé színvonala hirtelen nagymértékben csökken. Márpedig ez egy létező tendencia és sokszor keressük a miérteket. Tulajváltás volt? Csak nekünk tetszett a kezdeti formában? A spórolás teszi? Ez az éttermi élmény valószínűleg a legtöbbünkkel megesett már.

Óriási csalódás, amikor a kedvelt étterem minősége idővel nagyot zuhan

Így múlik el a világ dicsősége

Képzeljük el a szituációt: besétálunk egy vadiúj helyre, ahol mindegy, hogy éppen lángost, burgert árusítanak vagy egy klasszikus étteremről beszélünk. Az első alkalommal nagyon jót eszünk, a kiszolgálás szuper, az egész kellemes élmény berögzül. Olyannyira, hogy tovább is ajánljuk a helyet. Visszatérünk, akár többször is, kvázi törzshellyé válik, sosem csalódunk.

Majd egy szép napon már nincs akkora mosoly az akkor már ismeretlen dolgozók arcán, az addigi nagy porció apróra zsugorodik, a friss alapanyagok is fáradtabbak, az árazás pedig ezzel a hanyatlással együtt szökött feljebb.

Vendégek még vannak: magunkfajták, akik egykor megszerették a szóban forgó helyet, új betérők, akik jókat olvastak a vendéglátóhelyről, akár a médiában akár a közösségi oldalak véleményeinél és teljesen véletlenszerű arcok, akik csak most érkeztek, minden előzetes tapasztalat nélkül.

Magyarázatkeresés

A magunkfajta még mentegeti magában a helyzetet: lehet, csak rossz napjuk van, én választottam rosszul (nem, hiszen általában ugyanazt a kedvencet eszem), nem jók az emlékeim. Az értékelések és/vagy cikkek miatt érkezőknek azonnal leesik, hogy itt valami nem stimmel: nem értik a hype-ot, hogy mire föl az érdeklődés – ők csalódottan távoznak és biztos, hogy nem jönnek újból. A random vendégeknél kétesélyes a dolog: nem voltak elvárások és ezért nem is csalódtak, esetleg az éhség volt a legnagyobb úr és nem foglalkoztak a minőséggel, netán turisták, akik amúgy sem jönnének újra. A bevétel mind a három csoporttól megérkezik, és, ha frekventált helyen van a vendéglátóhely, a beesők egy ideig még biztosan életben tartják majd őket.

Nem lesz már olyan nagy az érdeklődés, de ez egy „lélegeztetőgép” a szolgáltatónak, aki már vagy megfáradt, vagy tényleg tulajváltás történt, esetleg nem bírja a kiszámíthatatlan vendéglátás okozta stresszt és csak vegetál, de nem szívből ad.

Aktuális problémák

A jelenlegi összgazdasági helyzetben várható lesz, hogy nagyon sokan bezárni kényszerülnek. És nemcsak az ilyen levitézlett, minőségben már a nyitást meg sem közelítő helyek lesznek közöttük, hanem több igazi értéket képviselő, fantáziadús, kellemes és szerethető is.

A rezsi és az alapanyagok árának elképesztő növekedése nem válogat, egyedül a vendég szavazhat. Most azzal, hogy ahogy akár a koronavírus-járvány lezárásainak idején, ha étterembe menne/rendelne, a tényleg stabil kedvenceit veszi előre.

Ha pedig változást, minőségromlást észlel, ahogy azt fentebb ecseteltük, akkor jelzi. Nem a kommentmezőben, hanem a dolgozónak, akivel esetleg arcról már ismerik egymást, netán egy őszinte, de támogató levéllel.

El kell mondani, ha csorba esett az élményen, még ezekben a nehéz időkben is. Ha pedig úgy látjuk, hogy veszett fejsze nyele, a néhai kedvenc teljes mélyrepülésben van, minden megváltozott és már árnyéka önmagának, akkor lépjünk a listánkon és szavazzunk arra, aki még nem okozott csalódást.

Az egész szektor nagy bajban van, belerúgni senkibe sem szabad, viszont, ha indokolt a továbbállás, akkor tényleg így voksoljunk.

Ha tetszett ez a cikk, nézd meg legújabb videóinkat is, a legfrissebb tartalmainkért pedig lájkolj minket a Facebookon, és kövess az Instagramon, a Viberen, a TikTokon vagy a YouTube-on!

Szerző: Pákozdi Nóra


Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Hirdetés

Támogatott tartalom

Hirdetés

Támogatott tartalom

Címlapról ajánljuk

További cikkek