Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Így készül a világ legnépszerűbb csiliszósza

Az ínyenc, csípős szószokat előállítók legnagyobbja, a Huy Fong Foods egy különleges gyárlátogatás keretében mutatja be az ázsiai boltok slágerének készítését és gyártását.

1990 óta az amerikai Underwood Ranches paprikaföldjein termesztik a Huy Fong Foods világhírű receptje alapján készült Sriracha szósz fő alapanyagát, a piros jalapeño chilipaprikát. A betakarítási szezon nagyjából minden évben augusztus végégig tart, amire a vietnámi bevándorló, David Tran alapította cég gyárlátogatások keretein belül hívja meg magához a Sriracha szerelmeseit.

A különleges túrán a felpaprikázott látogatók a teljes Sriracha termelést végigkövethetik (nagyjából 200 paprikarajongó társukkal együtt), hogy saját szemükkel láthassák a betakarítást, szállítást, a paprika finomra őrlésének és az ínyenc szósz előállításának teljes folyamatát. Sőt, akik a legjobban bírják a csípős paprika ízvilágát, azok nem kis mennyiségű ajándék szósszal tölthetik meg otthoni spájzukat.

A termelési folyamat azért is fantasztikus élmény, mivel hihetetlenül kevés időn belül, alig 4 óra alatt kerül az ültetvényről a műanyag flakonokba a Shrirachát tartalmazó paprika. A zöldséget szállító teherautóknak körülbelül egy órát vesz igénybe, míg az Underwood Ranchesről a Huy Fong irwindale-i létesítménybe szállítják a frissen szedett paprikákat, ahol közvetlenül a darálók szájába ömlesztik őket.

Ez a betakarítási időszakban naponta 40 teherfuvar megfordulását, 50 idénymunkás kétkezi munkáját és 16 héten át tartó folyamatos darálást jelent a szezonban, amikor a gyár három műszakban, a hét hat napján megállás nélkül dolgozik. A tavalyi termelési becslések szerint ez 58.000 tonna chilipaprika beszállítását jelentette.

Ez pedig azért igazán fontos és megnyugtató információ, mivel már többször kapott szárnyra az a hír, miszerint a dél-kaliforniai Irwindale-ben működő Sriracha-üzemet a bezárás fenyegeti. Akkor a város lakóinak panaszai miatt indítottak vizsgálatot a Kakasszósz gyára ellen, mivel a környék lakóiknak erősen csípte a szemét a gyárból kiáramló csípős gőz és a fűszeres szagok.

A pánikba esett fogyasztók persze azonnal megrohamozták a piros szószokat áruló üzleteket, a felvásárlási pánik lázát pedig később az fojtotta le, hogy a városi tanáccsal folytatott egyeztetések során sikerült megállapodni egy hatékony szagszűrő-rendszer beépítésében, és egy kedvezőbb texasi gyárhelyszínre való áttelepülésben. Az ajánlat szerint a gyár San Antonióba költözhetne, ahol a szükséges chilipaprikát is könnyedén megtermelhetik.

A Huy Fong most azonban még a régi gyártelepen indítja el következő csípős kirándulását, ahol két új, piros, 14 fős, stílusosan Hot 1 és Hot 2 névre keresztelt golfjárművel utaztatják végig turistacsoportjaikat Shriracha földjén. A végállomás pedig a csiliszósz híveinek legendás szentélye, a The Rooster Room (A Kakas Terem), ahol a címerükben szereplő, vietnámi zodiákus kakas ikonjával szinte bármilyen ajándéktárgy beszerezhető.

Ez is érdekelhet!

Miért csíp az erős paprika?

(via firstwefeast)

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!