2015. szeptember 22.–én indította el a Lidl Magyarország a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének (MDOSZ) közreműködésével - összefüggésben az iskolakezdéssel - a gyerekek egészséges táplálkozására,elsősorban a kisétkezésekre koncentráló országos, tájékoztató figyelemfelhívó kampányát.
Az áruházlánc praktikus tanácsokkal, egészséges szendvicsrecept kiadvánnyal igyekszik segíteni a szülőknek. A MDOSZ közreműködésével, válogatott alapanyagok figyelembevételével összeállított (itt letölthető) receptfüzet ötleteket ad ahhoz, hogyan és miből készítsünk gyorsan egészséges, tápláló és finom szendvicset gyermekünknek. A kiadvány tíz otthoni reggeli - és tíz iskolába elvihető szendvics receptúráját, elkészítési módját tartalmazza. A Lidl, a kampány folyamán, pályázati keretek között, a gyermekek tudatos táplálkozását szolgáló iskolai programokat is jutalmaz. A fődíj egy 1 millió forint értékű vásárlási utalvány.
Olvastad már?
Tízórai a gyereknek - egészségesen!
„A napi szükséges energiabevitel 20%-át a reggelinek kellene fedeznie. Ha ez elmarad, jelentkezhet a fáradtság, a vércukorszint esése, ami a fizikai és szellemi teljesítőképességet is rontja. Ma hazánkban minden harmadik diák reggeli nélkül ül be az iskolapadba, ami nagy veszélyt jelent a tanulókra. Ezért is fontos felhívni a szülők figyelmét arra, hogy kínáljanak egészséges, tápláló reggelit, tízórait gyermekeiknek” – mondta Kubányi Jolán, a kampányindító sajtótájékoztatón.
A kampányindító sajtótájékoztatón bemutatásra kerültek a kampány elemei. Az eseményt követően, egy rendhagyó egészségtan óra keretében az Óbudai Nagy László Általános Iskola tanulói, dietetikus szakember közreműködésével egészséges szendvicseket készítettek.