Mindenki a 100 éves Coca-Colát csókolgatja!

A popkultúraikon, a filmsztár és számos tervező múzsája, vagyis a Coca-Cola híres kontúrpalackja 2015-ben ünnepli a 100. születésnapját!

A dizájn még mindig különleges, jellegzetes, és rendületlenül őrzi helyét minden idők leghíresebb üdítőital-csomagolásai között. A Coca-Cola egyedi kontúrpalackja 1915-ös megszületése óta emblematikus státuszt vívott ki magának, mint a felfrissülés és a boldogság egyik jelképe.

Máig hiteles innováció

A Coca-Cola kontúrpalackot azért alkották meg, hogy megkülönböztesse a márkát a másolatokkal szemben. A felkérés szerint a The Coca-Cola Company olyan egyedi formatervet várt, amely alapján az ember akkor is felismeri a Coca-Cola üveget, ha sötétben tapogatja azt, vagy ha éppen darabokban hever a földön. A ma is használt kontúrpalackot az Indiana-állambeli Terre Haute üveggyára, a The Root Glass Company alkotta meg. Érdekesség, hogy az üveggyárat a kakaóbab formája és körvonalai inspirálták. Az 1915-ben szabadalmazott palack amellett, hogy egyedi és azonnal felismerhető, a legelső olyan Coca-Cola által használt üvegpalack volt, amelynek nem egyenes a fala. Akkoriban ez különösen nagy innovációnak számított, hiszen korábban nem volt olyan üdítőitalpalack-gyártó gép, amellyel nagy mennyiségben elő lehetett volna állítani domború falú üveget.

A kontúrpalack összetéveszthetetlen íveivel és jellegzetes vonalvezetésével az egész világon ikonná vált, és inspirálóan hatott egy évszázad egyes meghatározó pillanataira a film, a társadalomtörténet, a dizájn és a képzőművészetek területén.

„A Coca-Cola kontúrpalack a tudományos, funkcionális formatervezés remekműve. Egyszerűbben fogalmazva úgy tudnám leírni a palackot, hogy az alaposan átgondolt, logikus, anyagtakarékos, és jól esik ránézni. Napjaink legtökéletesebb ‘folyadékcsomagolása’ és a csomagolástörténet egyik mérföldköve” – nyilatkozta anno a neves francia származású amerikai iparművész és formatervező, Raymond Loewy, aki jelentős szerepet játszott számos 20. századi klasszikus tárgy megtervezésében.

A kontúrüveg lényegében a Coca-Cola élvezetének tökéletes módja. Egy csomagolás, amely az elmúlt 100 esztendőben rendkívül személyes kapcsolatot épített ki fogyasztóival. A csókot. Hiszen mi is lehetne ennél személyesebb? Most pedig a Coca-Cola a kontúrpalack 100. születésnapja alkalmából különböző nézőpontokból mutatja meg ezt a csókot, ami oly sok ember számára része a boldogságnak.

„A Coca-Cola palack csókjai”

Marilyn Monroe Coca-Cola csókja

A Coca-Cola ezt a rendkívüli kapcsolatot a popkultúra olyan ikonjaival ünnepli reklámjaiban, mint például Marilyn Monroe és Elvis Presley, amint éppen „megcsókolja őket” a Coca-Cola kontúrpalack. Ezek a ma már klasszikusnak számító képek a Coca-Cola palacknak az adott kor filmjeiben, zenéjében és társadalomtörténetében játszott inspiráló szerepét emelik ki. Ez a csók az elmúlt 100 év során több generáció számára elérhető volt, és ma is „elcsattanhat” egyszerűen úgy, hogy iszunk az ikonikus palackból.

A Fox filmstúdió egy hatalmas meglepetéssel köszöntötte Marilynt a 26. születésnapján. Ekkor közölték vele ugyanis, hogy ő lesz a főszereplője a Szőkék előnyben (Gentlemen Prefer Blondes) című színházi darab filmadaptációjának. Abban az időben ez a mű már két éve óriási sikerrel futott a Broadway-n, így ez nagyszerű előrelépési lehetőséget jelentett a szőke szépség filmes karrierjében.

A régi idők nagyjainak – Marilyn Monroe és Elvis Presley – fotói mellett a kampányban résztvevő országok mai hírességek és zenei ikonok bevonásával építik tovább a „Kiss Happiness” elnevezésű kampányt, amely egyébként a Coca-Cola eddigi leghosszabb reklámkampánya lesz. Rekord ideig, körülbelül fél éven át fog tartani több mint 140 országban világszerte.

Hozzászólások (0)

Címlapról ajánljuk

„Most arra van szükségem, hogy egy egyszemélyes márkaként is kivirágozzak...

Az egyik első, releváns gasztrosikeremet épp Havas Dórának köszönhetem, az ő indiai vajascsirke-receptje ugyanis nemcsak engem vett le a lábamról, de azokat is, akik utána megkóstolták. A Lila füge szerzőjét a blog indulásakor még csak az elszánt foodie-k és gasztrorajongók ismerték, ma már viszont több mint százezren követik különféle platformokon, és készítik el a receptjeit. Ebben az interjúban többek között arról kérdeztem, hogy vajon van-e olyan egyáltalán, hogy egy gyerek rossz evő, miért van az, hogy a gasztroblogok és szakácskönyvek világában egyértelmű a nőuralom, és mi volt az első étel, amit már a barátai is vele azonosítottak.

KormosLili

További cikkek

Ezért riad fel álmából sok ember éjjel 3-kor

Sok emberrel előfordul, hogy éjjel háromkor egyszer csak felriad álmából. Hogy mi okozza ezt a megmagyarázhatatlan jelenséget? Nem a mellkasunkra fekvő szellemek, sokkal inkább szorongásaink lehetnek a felelősek a kellemetlenségért.