Előnnyel indulunk a biotermékek piacán

A magyar mezőgazdaság mentessége a génmanipulált szervezetektől (GMO) komoly előnyt jelent a biotermékek piacán - ez derült ki a nürnbergi BioFach kiállításon és konferencián.

A világ legnagyobb biotermék szakmai kiállításán Magyarország megújított nemzeti standdal vett részt, amely a magyar biogazdálkodás termékei mellett kulturális és gasztronómiai értékeket is bemutat. A BioFach így az ország arculatának formálását, idegenforgalmi vonzerejének növelését is szolgáló fórum, az új stand pedig sikeres, "nálunk fordul meg a legnagyobb közönség" - mondta Tóth Katalin, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára.

Olvastad már?

Mitől bio a bio?

Magyarország GMO-mentes státusa hosszabb távon piaci előnyt jelent a hazai ökogazdálkodásnak, lehetőséget ad a pozíciók megerősítésére a minőségi, prémium kategóriás termékek területén. Ehhez azonban fejlesztésekre van szükség a többnyire exportra termelő ágazatban, elsősorban a feldolgozói oldalon - tette hozzá.

Az ágazatot a nemzetközi szabványoknak mindenben megfelelő minősítői rendszer felügyeli, és keresettek a magyar biotermékek a nemzetközi piacon, de a feldolgozás túlnyomórészt külföldön történik, így a hozzáadott érték nem Magyarországon realizálódik, a magyar fogyasztóhoz pedig a hazai termesztésű alapanyag "jóval drágább áru formájában kerül vissza".

Ezért fontos, hogy az új élelmiszeripari stratégia révén a biogazdálkodók is minél több beruházást hajtsanak végre és növeljék feldolgozói kapacitásaikat. Ugyanakkor a fogyasztói tudatosságot erősítő, a bioélelmiszereket népszerűsítő munkát is folytatni kell.

Olvastad már?

Nem feltétlenül egészséges, ami bio

Magyarországon 130 ezer hektáron folytatnak biogazdálkodást, az ágazatban 2000 vállalkozás tevékenykedik.

A szerdán kezdődött BioFach-on 76 országból mintegy 2300 kiállító vesz részt. A négynapos vásárra több mint 40 ezer szakmai látogatót és a biotermékek iránt érdeklődő fogyasztót várnak.

A magyar nemzeti standon 15 vállalkozás mutatja be termékeit a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum vezérigazgatósága és a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. közreműködésével.

Olvastad már?

Ha eddig azt hitted Nápolyból származik a pizza, tévedtél!

(via MTI)

Hozzászólások

Címlapról ajánljuk

További cikkek