NoSalty a fogyókúra szolgálatában

Új év, új elhatározások! Ha a fennhangon kimondott vagy magadban elsuttogott fogadalmak között az „idén le fogok fogyni" is szerepel, akkor olvass tovább! Mi segítünk!

Az újévi fogadalmak közül a leggyakoribbak az egészségesebb életmódra vonatkoznak: „idén egészségesebben fogok táplálkozni", „idén lefogyok", „idén leszokom a dohányzásról", „idén legalább hetente háromszor sportolok". Igaz, hogy helyettetek egészségesebben enni, dohányzásról leszokni, sportolni nem tudunk, de szolgáltatásainkkal abban segíthetünk, hogy fogyókúrátok kiegyensúlyozottabb legyen.

Lássuk, mit kínálunk nektek!

1. Receptjeink energia- és tápanyagtartalma

2013. ősze óta elérhető szolgáltatásunk, hogy receptjeinknél a „kalória-" ill. a „tápanyagfülre" kattintva elérhető azok energia- és tápanyagtartalma az egész receptre ill. egy adagjára vonatkoztatva. A „tápanyagfülön" részletesen megismerhetitek az étel fehérje-, zsír-, szénhidrát-, cukor-, koleszterin-, vitamin- és ásványianyag-tartalmát.

2. Alapanyagaink energia- és tápanyagtartalma

Receptjeinkhez hasonlóan több mint 1300 alapanyagunknál is megtalálhatóak a kalória- és tápanyagértékek, így könnyen megtudhatjátok, hogy például 100 g avokádóban hány kalória van.

3. Kalóriatartalom szerinti rendezés

A recept alkategóriákban lehetséges az adott ételtípusok kalóriatartalom szerinti rendezése - így megtalálhatjátok az adott ételből elkészíthető legalacsonyabb kalóriatartalmú változatot.

Ugyanezt meg tudjátok tenni a receptkeresési találati oldalon is, azaz ha mondjuk mákos süteményt szeretnétek készíteni, és beírjátok a keresőnkbe, hogy „mákos süti", akkor a találatként megjelenő recepteket is sorba tudjátok rendezni energiatartalmuk szerint, és máris kiválaszthatjátok a fogyókúrátokba illeszthető sütireceptet.

4. Kalória, szénhidrát, fogyókúra és speciális étrend-szűrőink

Ugyanezeken az oldalakon (recept alkategóriák, találati listák) a bal oldalon megjelenő szűrővel a megjelenített recepteket szűrhetitek energia- és tápanyagtartalom, fogyókúra és speciális étrendek (pl. gluténmentes, cukormentes stb.) szerint. Az előbbieknél csak húzzátok a fekete pöttyöt az egyenesen fel- vagy lefelé (pl. a „kalória" szűrőnél húzzátok fel mondjuk 200-ig), az utóbbiaknál pipáljátok be azoknak az étrendeknek a négyzeteit (pl. cukormentes), amelyekre szűrni szeretnétek. Ez után a rendszer automatikusan csak azokat a recepteket jeleníti meg, amelyek megfelelnek az általatok beállított szűrési feltételeknek. Ráadásul akár több feltételt is beállíthattok egyidejűleg!

5. Diéta, fogyókúra és kalória receptkategóriák

Receptjeinket diéta, fogyókúra és kalóriatartalom szempontjából is csoportosítjuk nektek. Keressétek a lap alján a „diéta", a „fogyókúra" és a „kalória" feliratú ikonokat és ha megvannak, kattintsatok rájuk!

6. A Fogyókúra rovat is a testsúlycsökkentés szolgálatában

A Fogyókúra rovatban megjelenő cikkeket megfelelő végzettséggel rendelkező szakemberek írják - jelenleg 5 dietetikus és egy pszichológus - , akik tudományosan megalapozott, hiteles információkkal segítenek titeket az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozás és testsúlycsökkentés témájában. Fogyásotokat segítjük „elméleti" cikkekkel és receptválogatásokkal is, Egészségrovatunkban pedig további, az egészséges életmódhoz, táplálkozáshoz kapcsolódó cikkeket olvashattok.

Használjátok egészséggel szolgáltatásainkat!

Kívánunk nektek sok sikert a fogadalmak megtartásában, az egészséges életmód kialakításában!

Hozzászólások

V2rider

Avokádóban 58% zsír nem sok egy kicsit? Ezek szerint 100g avokádó 58g zsír tartalmaz? 3g-mal többet,mint a darált sertéshús???????

Bodon Judit dietetikus

Kedves V2rider! A tápanyag értékek mindig szárazanyagtartalomra vonatkoznak. Az avokádó ??73%-a víz, azaz a fehérje-, szénhidrát-, zsír adatok a 27%-ra, azaz 100 g-nyi mennyiség esetén 27 g-ra vonatkoznak, tehát a 27 g 58%-a zsír, ez ~15 g-ot jelent. A sertéshús alacsonyabb víz- (61%), így magasabb szárazanyagtartalmú (39%), ezért bár arányaiban hasonló a zsírtartalom (62%), ez az darált sertéshús esetében ??21 g zsírt jelent De egyébként igen, az avokádó a gyümölcsök között magas zsírtartalmúnak számít, sok értékes zsírsavval, míg a darált sertéshús zsírsavösszetétele már kevésbé kedvez? élettani hatású.

V2rider

Kedves Bodon Judit dietetikus! Köszönöm a felvilágosítást. :-)

Bodon Judit dietetikus

:) Szívesen. :)

Törölt felhasználó

A sz?r?knél is ugye a beállított mennyiség 1adagra vonatkozik? Valamint a szénhidrát sz?rése szerintem (nekem legalábbis a cukorbeteg diétához) úgy lenne igazán hasznos, hogy ha nem csak a fels?, hanem az alsó korlátot is meg lehetne adni grammban. De ez csak egy javaslat. :)

Gonoszka1

A recepteknél a kalóriaértékek nem pontosak. Pl: a tejfölnél nem mindegy milyen zsírtartalmút használunk. Most még azt is boncolgathatnánk, hogy pl: a sonkák, a sajtok stb élelmiszerek kalóriatartalma is változó. Én a receptjeimnél ki szoktam számolni az általam felhasznált élelmiszerek (a víz hozzáadását is beleértve), és az elpárolgást is beleszámítva az ételeim kalóriaértékét, és fel is szoktam tüntetni azt. És persze az sem mindegy, hogy ki mekkora adagokat eszik, mert a recepteknél kb. adagok vannak feltüntetve. Nekem az a javaslatom, hogy a recepteknél ne az adagra vonatkozó kalória legyen kiemelve, hanem a 100 grammnak a kalóriája.

Szeoke Lajosne

Koszonom !! Élek alehetösségel igy konnyeb lessz!!

Címlapról ajánljuk

További cikkek

A görögdinnye tárolásának aranyszabályai

A dinnyével nem könnyű az élet. Már maga a kiválasztás is egy idegőrlő folyamat, ami alatt próbáljuk a legédesebb gyümölcsöt hazavinni. És ha ez sikerül, következik az újabb fejtörés: a tárolás kérdése.