Ennél egészségesebb köret nincs!

Alacsony energia- és szénhidrát-, magas élelmirost-tartalom, sok vitamin, élénk szín - mi kell még a tökéletesen egészséges körethez? Ide nekem a brokkolit!

Amikor én gyerek voltam, nálunk egyértelmű volt a rizs/burgonya/tésztaköret-triumvirátus hatalma, najó, igaz, hogy sok főzeléket is ettünk. A brokkolit viszont nem ismertem, csak felnőttként találkoztunk egymással. Fehér rokonához, a karfiolhoz hasonlóan megosztó zöldség, van, aki imádja, van, aki rá sem bír nézni, bevallom, nekem is volt egy ilyen időszakom. De szerencsére elmúlt.

A brokkoli energiatartalma rendkívül alacsony, mindössze 34 kcal/10 dkg, szénhidráttartalma pedig 7 g/10 dkg, ennek és magas élelmirost-tartalmának köszönhetően kiváló alapanyaga a testsúlycsökkentő és a cukorbeteg étrendeknek, de ha nem szeretnénk fogyni és betegek sem vagyunk, akkor is bátran fogyasszuk. Kismamáknak vagy gyermeket tervezőknek magas folsavtartalma miatt ajánlott.

Fogyaszthatjuk zöldséglevesben vagy krémlevesként, főzve, gőzben főzve vagy párolva, sütve, de jól viseli az intenzív fűszerezést is.

Összegyűjtöttem nektek most 10 db, adagonként kevesebb, mint 300 kcal energia- és 40 g szénhidráttartalmú brokkolis ételt, amelyek kitűnő kiegészítői lehetnek hús- vagy halételeknek. Ha alkalomadtán hiányzik a hagyományos rizs vagy burgonya köret is, már azzal sokat tehetsz egészséged érdekében, ha a köret felét lecseréled brokkolira.

(Az egyes ételek energiatartalmát a receptnél a „kalória” fülre, szénhidráttartalmát a „tápanyag” fülre kattintva ismerhetitek meg.)

  1. 1.

    Fehérboros brokkolifelfújt

  2. 2.

    Brokkoli nyárson

  3. 3.

    Karfiolos-brokkolis egytál sonkával

  4. 4.

    Brokkolifasírt pirított magvakkal

  5. 5.

    Sárgarépa-saláta 7. - grillezett

  6. 6.

    Brokkolifőzelék Szépróza konyhájából

  7. 7.

    Lilahagymás-kapribogyós brokkoli

  8. 8.

    Brokkolisaláta 2.

  9. 9.

    Brokkolifőzelék

  10. 10.

    Citromos zöldségragu kuszkusszal

Hozzászólások (1)

Artemisz

"Ha alkalomadtán hiányzik a hagyományos rizs vagy burgonya köret is, már azzal sokat tehetsz egészséged érdekében, ha a köret felét lecseréled brokkolira." A brokkoli nagyon jó tápanyag, de a rizs és a krumpli (f?zve vagy süt?ben sütve) is els?rend? köretnek, mint min?ségi ch forrás! (Minden tévhittel ellentétben nem hizlalnak!)

Címlapról ajánljuk

További cikkek