"Senkit sem érdekel a blogod!" - Avokádósznobok ellen indult kampány Ausztráliában

Két ausztrál reklámügynökség is kampányt indított az avokádófogyasztás ellen, mert szerintük túl sok felületes, hamis online magamutogatás kapcsolódik ehhez a gyümölcshöz.

Ausztrália igazi avokádónagyhatalom. Az ország háztartásainak hetven százaléka vásárolt ebből a gyümölcsből 2016-ban, több millió ausztrál dollárt érő forgalmat generálva ezzel az iparágnak. Ausztrália kellemes éghajlata lehetővé teszi, hogy ezt a közép-amerikai növényt termesszék: évente több, mint 66 ezer tonna avokádót szüretelnek le az ország ültetvényein.

Két ausztrál reklámügynökség azonban úgy döntött, ideje figyelembe venni az avokádófogyasztás árnyoldalait is, és offenzív PR-kampányt indítottak a magas zsírtartalmú gyümölcs ellen

- írja a Munchies.

"Senkit sem érdekel a blogod!" - olvasható a lehangoló üzenet a Red Engine ügynökség kampányfilmjében

Red Engine ügynökség egy egészen szokatlan szempontot állít a középpontba. Sem egészségügyi, sem környezeti problémákat nem hangsúlyoznak ki az avokádóval kapcsolatban.

A kampány az avokádófogyasztáshoz kapcsolódó felületes, ostoba online jelenlétet pécézi ki, az avokádólattéval készült mindig mosolygós fotókat, amelyek az ügynökség szerint nevetséges, középszerű alakokként mutatják be az ausztrálokat.

A reklámban egy meglehetősen visszataszító társaság az amerikai őslakosok fejdíszeiben tetszelegve szelfizik egy-egy avokádós kajával, majd egy szupermaketben kószáló anyuka kedvét veszik el az avokádóvásárlástól a gyümölcsre ragasztott elrettentő feliratok. Ezeket a cigisdobozokon látható képek és szövegek mintájára fejlesztették ki, és olyan kellemetlenségek olvashatóak rajtuk, mint az, hogy "Senki sem kíváncsi a blogodra!", "Nem vagy művész!",

"Az avokádó elbizakodottságot okozhat!".

A H&T ügynökség kampányában az egészségügyi kockázatokra fókuszálnak, az avokádó magas zsírtartalmát emelik ki, és sűrű, ízetlen kajának titulálják. Ráadásul az avokádó magas árára hivatkozva azt is állítják, az ausztrál fiataloknak sokkal hamarabb lenne házuk, ha nem avokádós pirítóst reggeliznének.

A közhasznúnak nevezett kampányt mi ellentmondásosnak érezzük, mert legyen bármilyen irritáló is az avokádófogyasztás körüli hype, legyen bármilyen magas zsírtartalmú is ez a gyümölcs - ami valljuk be, nem tűnik valóban problematikusnak -, az ausztrál gazdaság jól működő ágazatát támadják a reklámszpotok. Az avokádótermesztés feltehetően sokaknak ad munkát a déli kontinensen, ami fontosabbnak tűnik, mint a fenti két szempont. Természetesen, ha az avokádó komoly környezeti károkat okozna az országban, vagy bizonyítottan egészségtelen lenne, minden támadás igazolhatóvá válna. Ezzel együtt nem valószínű, hogy a reklám komoly károkat okoz a biznisznek, ezt valószínűleg a készítők is sejtették...

Ezt olvastad az ízHUSZÁR magazinon?

Újabb magyar kapott Michelin-csillagot - igaz, a világ túlsó felén

Címlapról ajánljuk

További cikkek