Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Így csökkentsd a sütikben a cukrot, hogy ne veszítsenek az ízükből

Hogyan lehetséges ugyanolyan finom sütiket sütni kevesebb cukorral? Figyelj, mert eláruljuk, és a megoldás nem az édesítőszer lesz!

Gondolnád, hogy simán lehet csökkenteni a cukor mennyiségét egy csomó ételben? Bizony, én is szkeptikusan álltam a kérdéshez, és még az is felvetődött, hogy oké, akkor egyszerűen csak kevesebb cukrot használok, aztán találkoztam a Food52 cikkével. A tanultakat elhoztam most nektek is, figyeljétek meg: így lehet kevesebb cukorral ugyanolyan finom sütit sütni! 

person holds tray of muffins on tray

A helyzet az, hogy a cukrot simán lehet az előírt mennyiség harmadával csökkenteni úgy, hogy annak semmilyen negatív következménye ne legyen az elkészült ételben.

Kezdésül jó ötlet, ha nem ennyivel, csak 10-15 %-ával csippentesz le a cukormennyiségből, hogy ne legyen túl hirtelen a változás, aztán ahogy hozzászoksz az új ízekhez, fokozatosan többet hagyhatsz el, amíg eléred az egyharmadot. 


Bármilyen élelmiszerben csökkentheted a hozzáadott cukrot, amiben az csak édesítésre szolgál. Sütikben, nem hagyományos kenyerekben (pl. cukkinikenyér), egyes kekszekben, sütés nélküli sütikben. 

Olyan tippünk is van, hogy a recept szerinti cukormennyiséget akár kétharmaddal is csökkentheted, kizárólag akkor, ha tudod, hogy aznap elfogy a kreálmányod. A minőségéből így sem veszít, a cukor viszont nedvességet biztosít a sütinek, így a visszafogott édesítéssel másnapra könnyen kiszárad a süteményed. 

Pite- és galette-recepteket könnyedén átalakíthatsz, ha gyümölcsös finomságokról van szó, feltéve, ha a gyümölcs kellően édes. A cukor előhozza a gyümölcsből a természetes gyümölcslevet, így lesz isteni és utánozhatatlan a házi pite.


Tippek, amiket mindenképp fogadj meg, ha visszaveszel a cukorból: 

  • Ahogy már említettem, a cukor nedvességet biztosít a süteményednek, így kevesebb cukor használatával óvakodnod kell a túlsütéstől, különben a süti kiszárad. Ellenőrizd a finomságot a szokásos sütési idő lejárta előtt!
  • A kevesebb cukorral készült ételek jóval rövidebb ideig állnak el, ezzel mindenképp kalkulálj.
  • A fagyival, más fagyasztott desszertekkel sajnos nem úszhatod meg a cukrot – ez ugyanis biztosítja, hogy kedvenc jégkrémed teljesen szilárdra fagyjon.
  • Az ⅓-os szabályt mindig tartsd észben, de ha nem éreznéd kellően édesnek a tésztádat/krémedet stb., akkor próbálkozz pici stevia vagy eritrit hozzáadásával.
  • Ha a cukorcsökkentés után a tésztát száraznak érzékelnéd, nyugodtan önts hozzá kevés tejet, ami pótolja a hiányzó nedvességet.
  • Próbálkozz a természetesen édes fűszerekkel is, mint fahéj, szerecsendió, kardamom. 

És akkor a kivételekről: ne próbálkozz cukormegvonással nagyon vajas, karamellás süteményeknél. Ezekben a receptekben fontos funkciója van a textúrát illetően a zsiradéknak és a cukornak is.
Ha kekszeket készítesz, akkor mindig nyújtsd extra vékonyra a tésztáját az egyes talléroknak, így biztosan nem keményednek meg a kevesebb cukortól.
Különböző házi cukorkáknál pedig ne is próbálkozz a mennyiség csökkentésével, ezek egyszerűen csak nagyon cukrosak. 

Ezeket olvastad már?


via Food52


 

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!