Csak a szádban olvad, nem a kezedben - Ez a jégrém nem fog a ruhádra csorogni!

A melegben a kezünkre olvadó jégkrémek, vagy a csomagolásukban három perc alatt péppé váló jeges finomságok problémájára keresett választ két brit designer.   

A brit Bompas & Parr designerduó ráérzett az egyik legkomolyabb nyári problémánkra. A jégrémek a nagy melegben szinte azonnal elkezdenek ráolvadni a pálcikát tartó kezünkre - rosszabb esetben a ruhánkra. Akkor sem jobb a helyzet, ha szeretnénk hazavinni egy-két pálcikás darabot: ilyenkor a zacskójába olvad bele menthetetlenül a jégkrém.

Ez biza' nem olvad el...

Az innovatív food design-nal foglalkozó Bompas & Parr a SCOOP: A Wonderful Ice Cream World című interaktív kiállításon mutatja be a fagylalt valóban érdekes jelenét és múltját a londoni British Museum of Foodban. A kiállítás és a különösen forró brit nyár arra inspirálta a tervezőket, hogy előálljanak egy, akár az egész iparágra hatást gyakorolni képes innovációval.

Egy hatalmas, finn pykrete dóm belseje

A designerek egy régi fejlesztéshez nyúltak, amikor a nem olvadó fagyi titkát keresték.

A pykrete nevű anyagot még a második világháború idején fejlesztette ki Geoffry Pyke, aki azon dolgozott, hogy időtálló, az Atlanti-óceán felszínén lebegni képes kifutópályát fejlesszen ki.

Középen látható a pykrete-technológiával megerősített fagyi, míg két oldalon a hagyományos társai oldvadoznak

Pyke rájött arra, hogy a jég előállításához mindössze 1%-a szükséges annak az energiának, ami az acél létrehozásához kell. Mi lenne, ha a repülők egy nagy, mesterséges jéghegyre szállnának le? A feltalálót az inuitok moszattal megerősített, jégből rakott kunyhói inspirálták, és sokat kísérletezett egy faforgáccsal és farostokkal megerősített megoldással egy húspiac alagsorában. Churchill nagy rajongója volt a tervnek, de végül a magas költségek és az újabb, hosszabb távokat megtenni képes repülőgépek megjelenése miatt felfüggesztették a fejlesztéseket.

A Bompas & Parr a faforgácsot és a farostokat ehető növényi rostokkal helyettesítette saját fagyijában. A kiállítás látogatói tesztelhetik a terméket, és ha sikere van, a cég kifejleszt olyan megoldásokat, amelyek lehetővé teszik a tömegtermelést is.

via METRO

Ezt olvastad az ízHUSZÁR magazinon?

Zenés receptek - a grafika, a zene és a gasztronómia szokatlan házassága

Címlapról ajánljuk

További cikkek