Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Kiderült, mitől annyira eszméletlen gyorsak az Aldi kasszásai

Ismerős, mikor a vásárló kétségbeesett kapkodással próbálja felvenni a tempót a villámgyors pénztárossal? Kiderült, miért nincs idő lazsálásra az Aldiban.

Ismerős az a feszült idegesség, ami akkor kerít hatalmába, mikor a heti nagybevásárlással odagördülsz az Aldi kasszájához? Félve pakolod fel a holmikat a szalagra, közben meg már azon agyalsz, hogyan fogsz a másodperc tört része alatt elpakolni mindent. Mint a legtöbb sokakat érintő jelenségről, így erről is mémek ezreivel van tele az internet. Például:

A villámgyorsan vonalkódot pittyentő kasszás és a lázasan pakoló vásárló konfliktusáról a magyar Aldi még egy reklámfilmet is készített:

Az Aldi és a Lidl kasszáiban eszeveszetten kapkodó pittyentő ninják tehát villámgyorsan dobálják át a termékeket a blokkoló vörös fénye előtt. De mégis hova sietnek?

Az Aldi boltlánc számos országban reklámozza magát azzal, hogy náluk 40 százalékkal gyorsabb a kasszázás, mint több áruházláncnál – írja a G7.

Ezzel szemben a kevésbé hatékony üzletekre az jellemző, hogy a kasszások sokszor percekig forgatnak egy-egy terméket, mire megtalálják a vonalkódot, végül pedig sokszor manuálisan pötyögik be a varázsszámokat. Talán észre sem vesszük, hogy súlyos perceket veszítünk ezekkel a hétköznapi bolti bakikkal! 

Az Aldi-Lidl-Penny mesterhármasa viszont átvette a kasszák feletti irányítást, és talán emiatt is előzték be a hipermarketeket, ugyanis ezekben az üzletekben költik el az emberek a legtöbb pénzt. 

Na de mitől ilyen gyorsak?

Míg a boltok többségében az áruk mindössze egy vonalkódot kapnak, addig a három üzletlánc sajátmárkás termékein nem ritka, hogy akár 4 vonalkódot is találunk. Sőt, olyan termékeknél, mint pl. az ásványvíz, egy hatalmas körvonalkód segíti a szupergyors csippantást. Az optimalizált vonalkódok mellett a kasszásoknak azt is előírják, egy perc alatt hány terméket kell lehúzniuk.

„Óránként 3400-3500 vonalkód lehúzása az elvárás” – nyilatkozta egy német Aldi alkalmazottja. 

Ez percenként 56-58 terméket jelent, vagyis lényegében másodpercenként egyet kell csippantani. A sor pörgetése érdekében szűkek a kasszasorok és kicsik a rakodóterületek is, így fizetés után gyorsan el kell húznod a csíkot. Talán vásárlás közben inkább bosszúságot jelent a rohanás, de a boltból kilépve aztán megtérül az idegeskedés, hiszen értékes perceket kaptunk a villámkezű pénztárosoktól.

Ezeket láttad?

Szólj hozzá!

Hozzászólások (5)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Zobu
Zobu Sun, 2020-01-12 12:53

Miattam aztán húzkodhat a pénztáros percenként annyit amennyit akar... én szépen gondosan elpakolok, és addig nem fizetek, amíg el nem tettem mindent...és nem kapkodok, nem dobálom az árut.
Nehogy már nekem kelljen kapkodnom, miközben ott hagyok egy rakás pénzt. Miattam vághatja a képeket a pénztáros, engem nem érdekel.

csapongo
csapongo Tue, 2019-12-31 15:22

Le a kalappal, tényleg nagyon gyorsak! Viszont sehol nincs annyi törött táblacsoki, beszakadt joghurt, tépett fólia stb... Ezért egyre jobban kerülöm Őket.

DeákAndrea
Lizinka / DeákAndrea Tue, 2019-12-31 08:46

Én bizony már szóltam a pénztárosnak, hogy - Legyen szíves, ne hajigálja olyan vadul! Minden esetben normális tempóban pakolok le a kocsiba. Nem érdekel, hogy torlódik a leolvasónál. A megvett árut sérülés mentesen akarom hazavinni, nem úgy hogy összenyomják egymást, mert egymásra dobálom őket a kocsiban. És nem érdekel, ha pofákat vág a pénztáros! Ő van értem! Az én pénzemből (is) van az üzletlánc jövedelme. Belőlem- belőlünk élnek. Jogunk van a rendes elpakolás lehetőségére. Rendezzen az ALDI és a LIDL pénztáros-gyorsasági versenyt a céges családi bulin (ha van ilyen), vagy világra szólót maguk között, vagy egymás ellen!! De ne velünk vásárlókkal, babráljanak ki! Szerintem egyikünk sem siet ennyire. Nem láttam még a parkolóban bevásárlókocsiját futva toló vevőt, vagy teli szatyrát futva vivő vásárlót. :-)))))))

zsiday gyula
zsiday gyula Tue, 2019-12-31 00:35

Nagyon undorító, hogy amikor én fizetek, tartom el a céget a vásárlásaimmal, még ÉN kapkodjak, nem érdekel a cég elvárása a pénztárosok felé, ÉN nyugodt tempóban AKAROK pakolni, nem vagyok rakodó gép, világos???

Kóbor Tiborné
Kóbor Tiborné Mon, 2019-12-30 23:03

Nem az a lényeg,hogy te ott vásárolj,hanem,hogy a kasszás tudjon megfelelni az elvárásoknak. Gusztustalan,mert még időnként pofákat vágnak,ha nem vagy elég gyors a pakolással!! A pénzemért elvárnám,hogy normális tempóban pakolhassam bele a kocsiba vissza termékeket. (Nem a szatyorba!!)