hozzászólások (1)

leírás

Ásványi eredetű ízesítő anyag, mely nemcsak fűszerként, hanem tartósítószerként is használatos. Két fő fajtája: a bányászott kősó és a tengeri só (melyet a tengervíz lepárlásával nyernek és mivel a nátrium kloridon kívül sok, a szervezet számára értékes ásványi anyagot tartalmaz, sokkal egészségesebb). Csaknem minden ételbe kerül só, még az édességekbe is kell egy csipetnyi belőle, a só kiemeli az ízeket.  Az emberi szervezet normális működéséhez napi 5 g só bevitele szükséges.

mikor vegyem

Bármikor.

hogyan tároljam

Légmentesen lezárva, nedvességtől védett helyen.

Só alapanyag receptek

beállítások törlése
alapanyagok:
választott alapanyag:
    választott alapanyag:
      szakács:
      szakácsok:
        alapanyag kategóriák

        Hozzászólások (1)

        A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

        Zriga
        Zriga p, 2011-02-25 13:00

        Sziasztok!

        A jó fajta só drágább, mint a többi. Ne dölj be a hazugságoknak, tiszta sóra van szüksége a szervezetnek! Meg persze fontos, hogy ételeink ne csak a nevükben legyenek egészségesek.

        Az igazi tiszta sót úgy hívják, hogy nátrium-klorid, NaCl, nem pedig másképpen, ezt az általános iskolában mindenki megtanulta. -Meg azt is, hogy a káliumra szüksége van a szervezetnek, de mérgezö (ha nem hiszed, nézz utána s ne csodálkozz, hogy ennyi beteg ember van Magyarországon), ha túladagolják.- Ezért ne káliumkloridos sóval sózzad az ételeidet.
        Ha teheted, néha vegyél tengeri herkentyüket. Rengeteg receptet tudsz itt találni, hogy hogyan készitsed el:)
        Hosszú életet és jó egészséget kívánok mindenkinek!