Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Zabpehely: az igazi szuperkaja - 7 ok, amiért muszáj rendszeresen enned

Kenyér, kása, müzli, süti vagy akár fasírt - hihetetlen, hogy a zabpehely mi mindenbe illik. Használd változatosan egészséged érdekében! (X)

Az egészséges, kiegyensúlyozott étrend fontos pillérei a szénhidrátok – hiába halljuk ma már úton-útfélen, hogy a szénhidrátot el kell hagyni az étrendünkből, ha egészségesen szeretnénk élni vagy éppen fogyni szeretnénk. Ez a kijelentés így ebben a formában nem igaz, hiszen akkor el kellene hagyni az étrendünkből a gyümölcsöket, zöldségeket, gabonaalapú élelmiszereket is – nem csak a kenyeret, tésztát, krumplit, cukrot amelyekkel sokan tévesen azonosítják egy az egyben a szénhidrátokat.

A jelenlegi ajánlások szerint a szénhidrátok a napi energiabevitelünk 45-55%-át kell, hogy adják, azaz gyakorlatilag a felét. A titok abban rejlik, hogy milyen szénhidrátforrásokból biztosítjuk ezt az arányt.

Egyszerű vs összetett

Szénhidrátok között megkülönböztetünk ún. egyszerű ill. összetett, vagy a köznyelvi terminológia szerint gyorsan és lassan felszívódó szénhidrátokat. A képlet viszonylag egyszerű: a szénhidrátbevitelünket elsősorban összetett szénhidrátokból biztosítsuk, illetve az egyszerűek közül is a gyümölcsök, natúr tejtermékek szerepeljenek főleg az étrendünkben.

Összetett szénhidrátforrásaink a zöldségek és a gabonaalapú élelmiszerek, ez utóbbiaknak különösen fontos a szerepük, hiszen amellett, hogy megfelelő a szénhidráttartalmuk, fontos, elsődleges energiaforrásaink. Ezek közé tartozik a zabpehely is, amely számos olyan értékes táplálkozás-élettani tulajdonsággal rendelkezik, ami miatt érdemes rendszeresen szerepeltetni az étrendünkben.

Kölln® Zabpehely

A több mint 200 éves múlttal rendelkező német Kölln® által gyártott termékek a legmagasabb minőségi előírásoknak felelnek meg, egyes termékeik bio tanúsítvánnyal is rendelkeznek. Nem tartalmaznak színezéket és mesterséges aromákat sem. A Kölln® Zabpehely fő alapanyaga a színtiszta, rostokban és vitaminokban gazdag teljes kiőrlésű zab, annak természetes formájában. A gyártási folyamat során kiemelten fontos szempont a gabona tápanyagtartalmának megőrzése.

Ezért lesz jó neked

  1. 100 g zabpehely 379 kcal, 13 g értékes növényi fehérjét, 7 g zsírt és 68 g szénhidrátot tartalmaz, gazdag B-vitaminokban és magnéziumban.
  2. Hosszan tartó teltségérzet biztosít, mivel magas élelmirost-tartalmának köszönhetően szénhidráttartalma lassabban szívódik fel. Ez a tulajdonsága biztosítja azt, hogy fogyókúra esetén is érdemes rendszeresen helyet adni neki a menüben.
  3. A zabpehely egyrészt a fent említett magas élelmirost-tartalmának, másrészt a benne található ún. béta-glükán poliszacharidnak köszönhetően hozzájárul ahhoz, hogy a táplálékkal elfogyasztott „rossz” koleszterin egy része ne szívódjon fel.
  4. A natúr zabpehely a teljes gabonaszemet tartalmazza – a korpát és a csírát is – ez utóbbira utal relatív magas zsírtartalma, amelynek több mint a fele telítetlen zsírsavakból áll.
  5. A zabpehely gazdag olyan természetes növényi eredetű anyagokban, ún. növényi lignánokban, amelyek csökkentik a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát.
  6. Ma már gyakorlatilag bárhol beszerezhető akár az egész lapított szem vagy ennek apróbbra tört változatában, illetve lisztőrleményként is.
  7. Rendkívül változatosan felhasználható: készíthetünk belőle zabkását, tehetjük otthon készített müzlikeverékünkbe, turmixunkba, süthetjük kenyereinkbe, palacsintánkba, édes és sós süteményeinkbe, csempészhetjük túrógombócunkba, levesbetéteinkbe, de akár fasírtunkba vagy a rántott hús bundájába is.

Tudj meg még többet a Kölln® Zabpehelyről itt!

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!