A D-vitamin újabb szuperképességét fedték fel a kutatók

A D-vitamin eddig is az igen preferált vitamin között tartozott, hiszen immun-és csonterősítő hatása miatt kortól függetlenül mindenkinek ajánlott fogyasztása. Újabb kutatások pedig arra is rávilágítottak, hogy a vércukorszint szabályozásában is szerepe lehet.

A bostoni Tufts Medical Center kutatói prediabétesszel kapcsolatos kutatásai alátámasztották, hogy a D-vitamin szerepet játszhat a cukorbetegség megelőzésében.

vitamint vízzel beszedő nő
A D-vitamin újabb szuperképességét fedték fel a kutatók

A D-vitamin visszaállíthatja a normál vércukorszintet

A prediabétesz az az állapot, mikor még nem lehet kimondani a 2-es típusú cukorbetegség ítéletét, és ebben az állapotban még maga a folyamat is visszafordítható. A kutatók ezzel kapcsolatban hozták összefüggésbe a D-vitamint, ugyanis átfogó metaanalízist végeztek a D-vitamin cukorbetegség-kockázatra gyakorolt hatásáról, prediabéteszes egyének esetében.

3856 prediabéteszes adatait vizsgálva arra jutottak, hogy rendszeres testmozgással és kiegyensúlyozott étrenddel együtt a D-vitamin szedése segíthet a normális vércukorszint visszaállításában.

A D-vitamin 27 százalékkal növelte a normális vércukorszinthez való visszatérés esélyét.

Középkorú nő, aki vitamint vesz be pohárral a kezében
A D-vitamin 27 százalékkal növelte a normális vércukorszinthez való visszatérés esélyét

A D-vitamin további jótékony hatásai a vércukorra:

  • hozzájárulhat a hasnyálmirigy inzulintermelő sejtjeinek megfelelő működéséhez,
  • fokozhatja az inzulin sejtszintű hatékonyságát,
  • valamint mérsékelheti az inzulinrezisztenciával gyakran együtt járó, krónikus alacsony fokú gyulladást.
  • Mindezek együttesen segíthetik a vércukorszint hatékonyabb szabályozását.

A vizsgálatok során 4300 NE adag D-vitamint kaptak a résztvevők napi szinten, ami meghaladja a napi ajánlást.

A túl sok D-vitamin sem jó!

JoAnn Manson, a Harvard Egyetem kutatója figyelmeztet, hogy kerüljük az 5000 NE feletti dózisokat, ugyanis ez hiperkalcémiához vezethet, vagyis túl sok kalcium halmozódhat fel a vérben. Emiatt gyengülhetnek a csontok, rossz hatást gyakorolhat az agyra és a szívre, és vesekövet is okozhat.

Fontos, hogy ha prediabéteszben szenvedünk, akkor először háziorvosunkat keressük fel, ne magunktól kezdjünk el D-vitamin-kúrát!

Forrásunk volt.

Ajánlott videó

Legújabb receptek

Kókuszos keksztekercs

Ki ne szeretné a meghatározó gyerekkori édességet, a vendégségek, születésnapi bulik és iskolai vásárok sztárját, a keksztekercset? Ez itt a mi verziónk, próbáljátok ki, vagy ...

Meggyes-hibiszkuszos nyári frissítő

A nyári melegben néha nem is vágyunk másra, csak egy nagy pohár jéghideg, gyümölcsös frissítőre. Ez a meggyes-hibiszkuszos ital pont ilyen: egyszerre savanykás, üde, gyönyörű színű ...

Címlapról ajánljuk

További cikkek

Nosalty-kvíz: Felismeritek a retró konyhai eszközöket?

Gondoltad volna, hogy a nagyi konyhájában lévő eszközök is lehetnek igazi retró kincsek? Most kipróbálhatod, mennyire ismered fel a régi kézi diódarálót, habverőt, kuktát vagy a tarkedlisütőt! Teszteld a tudásod és nosztalgiázz a 70–80-as évek konyhai világában.

Top Receptek

Legegyszerűbb pizzatészta

A lehető leggyorsabb és legegyszerűbb pizzatészta receptje következik most, amire mondhatnánk, hogy New York-i stílusú, de igazából bármelyik városban megállja a helyét. Tésztája ...