Nem kapunk többé reklámújságot, mert betiltják - de honnan tudunk majd az akciókról?

Nemsokára érvénybe léphet a kormány javaslatcsomagja, ami alaposan megnyírbálná a kiskereskedelmi áruházláncok lehetőségeit.

A húsvét után tervezett javaslatcsomag egyik fő kitétele lenne, hogy a kiskereskdelmi áruházláncok nem hirdethetnek tovább saját prospektusokban, reklámújságokban, hanem csak médiatermékek oldalán, azaz mondjuk egy nagyobb újság hasábjain.

Ez azért nagy érvágás, mert manapság ezek az ingyenes reklámújságok tízmillós példányszámban, kb. kéthetente jutnak el a háztartásokba – írja a napi.hu.

És rengetegen ezekből az ingyenes prospektusokból szereznek tudomást az akciókról, termékárakról.

Ezentúl a kiskereskedelmi áruházak elfelejthetik eddigi legnagyobb reklámlehetőségüket, és mehetnek hirdetni a tévékhez, rádióba, egyéb újság- vagy online felületekre.

 

A legnagyobb multi élelmiszerláncok (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, Spar és Tesco) együttes reklámköltése 40 milliárd forint/év körül mozog. A tervek szerint a reklámköltségek felső határa az árbevétel fél százaléka lenne, így a fenti áruházláncak esetében ez a hirdetésköltések háromnegyedének letiltását jelentené, a 40 milliárd forint helyett legfeljebb 10 milliárdért reklámozhatnák magukat, a blokkk.com számítása szerint.


A fogyasztó pedig, aki szeretne információhoz jutni az árakat illetően, innentől 

vagy
 
megveszi a nyomtatott újságot, amiben vagy benne van az általa keresett áruház/termék akciója vagy nincs
 
vagy
 
az okostelefonjáról értesül
 
vagy 
 
inkább a nagyáruházakba megy, mert ott biztosan belefut a neki kezdvező feltételekbe, termékekbe, árakba, és megosztja az információt a Facebook-on.
 
Ti mit gondoltok? Ha betiltják, hol szereztek majd tudomást az akciókról?
 

**Frissítés: Az Origo értesülései szerint a kormány még a parlament elé sem terjeszti majd be a tervezett kereskedelmi törvénymódosítást, ami alapján évi 20 milliárd forintot szedett volna be az áruházaktól a parkolásért, megszabta volna a reklámra fordítható keretet, és megszüntette volna az akciókról szóló reklámújságokat is. A teljes hírt itt olvashatod el!

...ezeket láttad már?

via napi.hu

Szólj hozzá!

Hozzászólások (3)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

havanese
havanese Sat, 2017-05-20 10:39

A fidesz kormány igy védi meg a a kedvenceit CBA, COOP , stb.stb. MI AKKOR IS A Z AUCHANBA, TESCÓBA, LIDLIBE, ALDIBA JÁRUNK .. ( AZ ÁTLAGEMBEREK.......)

FoxAlfa1
FoxAlfa1 Sun, 2017-04-23 10:24

Hát persze, hogy van haszna, és nemcsak annak a "rabló multinak", hanem a sarki kisboltnak is. Miből vásárolna krumplit, hogy nekünk eladja, miből tartja fenn az üzletet, miből nyitna új egységet, hogy ne kelljen p.l. a város másik végébe elzarándokolnia a k. vásárlónak, és kormányunk által rárótt iszonyatos adókat kifizesse?

kuerschnerin
kuerschnerin Sun, 2017-04-23 08:00

Mi van "ingyen"? Semmi sincs ingyen, a kedves vásárlón hajtják be a költségeiket! A reklámköltséget is. Ennyire azért nem illik hülyének nézni az átlagembert! A multinak többszörös "leárazás" után is marad még haszna a kifutott árún! Nem lehet veszteséges!